خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز خبر داد

ظرفیت‌های علمی و پژوهشی البرز در هفته پژوهش عرضه می‌شود

استاندار البرز با بیان اینکه دومین نمایشگاه پژوهش و فناوری البرز در هفته پژوهش برگزار می‌شود از عرضه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان در این هفته خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمید طهایی همزمان با نزدیک شدن به هفته پژوهش در نشستی با مدیران دستگاهای اجرایی، روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی استان، گفت: البرز مستعد تبدیل شدن به قطب علم و فناوری ست و این سرآمدی باید بارز و شاخص در کشور نیز باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه شاخص‌های علم و تحقیق، در تولیدات دارویی، مقاله‌های پژوهشی و دستاوردهای کشاورزی به عینه در این استان مشهود است افزود: شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب در این استان بسترساز توسعه کشاورزی بوده، به عنوان نمونه، عالمانه دانشگاه پردیس کشاورزی را در کرج تأسیس و احداث کرده‌اند.

وی در ادامه تأکید کرد: با مشارکت فعالانه مسئولان و روسای علمی و دانشگاهی استان باید سرآمدی البرز در حوزه تحقیق و کشف آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی، شاخص و بارز‌تر در سطح ملی باشد.

وی با اشاره به استقرار مراکز علمی و تحقیقاتی متعدد در البرز و مزیت‌هایی که می‌تواند برای یک استان نوپا داشته باشد، تصریح کرد: گسترش رشته‌های فناورانه در بستر توسعه علم و پژوهش، آهنگ توسعه استان را نیز سرعت می‌بخشد.

طهایی در ادامه با بیان اینکه هفته پژوهش، فرصتی است تا آخرین دستاوردهای علمی محققان البرزی به معرض نمایش عموم درآید افزود: علاوه بر مراکز علمی و پژوهشی، مجتمع‌های تحقیقاتی بخش دولتی و خصوصی نیز می‌توانند تجارب ارزنده خود و آخرین دستاورد‌ها را در هفته پژوهش عرضه کنند.

استاندار البرز همچنین در ادامه از برگزاری دومین جشنواره پژوهش و فناوری در آذرماه امسال خبر داد و گفت: دومین نمایشگاه پژوهش و فناوری از ۱۴ لغایت ۱۸ آذرماه به میزبانی یکی از دانشگاه‌های ملی کشور مستقر در استان البرز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در این نمایشگاه که در هفته پژوهش برگزار می‌شود، آخرین و تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشگران و محققان، در قالب مقاله، پژوهش، یافته‌های علمی، فن بازار و.. به نمایش گذاشته خواهد شد.

طهائی گفت: اولین جلسه هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌ها برگزار شد و با توجه به تجربه خوب سال گذشته و حضور و استقبال ستاری معاون علمی رئیس جمهوری در آن نمایشگاه و همین طور معرفی استان البرز به عنوان ۵ استان بر‌تر کشور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، قطع به یقین امسال نیز این جشنواره هر چه پُر‌تر بار دایر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این جشنواره کلیه محققان و پژوهشگران در کنار دستگاه‌های اجرایی دستاوردهای خود را به منصه ظهور خواهند رساند.

کد خبر : ۳۱۸۵۱۱