خبرگزاری کار ایران

گلایه معاون فرماندار فومن از بی‌توجهی دستگاه‌ها به تفکیک از مبدأ زباله

ایلنا: معاون فرماندار فومن گفت: سه ماه از موعد مقرر اجرای این طرح گذشته است و دستگاه‌هایی که در امر تفکیک زباله کوتاهی کردند باید پاسخگو باشند..

به گزارش ایلنا، محمدجواد عامر در نشست پسماند شهرستان فومن با بیان اینکه از تلاشگران تفکیک پسماند از مبدأ قدردانی خواهیم کرد، اظهار کرد: سه دستگاه خودرو جمع‌آوری زباله از استانداری گیلان برای تعاونی دهیاران جذب شده است و این خودروها طی مراسمی  تحویل تعاونی دهیاران خواهد شد.

معاون فرماندار فومن گفت: بحث پسماند برای شهرستان فومن به یک معضل و تهدید تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از دستگاه‌ها همراه با مصوبات فرمانداری حرکت نکرده‌اند، افزود: فومن رتبه مناسبی در تفکیک زباله از مبدأ در سطح استان ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه استاندار گیلان به عقب بودن فومن در این امر همیشه تأکید دارد، گفت: اقدامات فومن در این زمینه به نسبت میانگین استانی مطلوب نیست.

عامر با بیان اینکه این آمار ضعیف در پسماند برای شهرستان فومن مناسب نیست، تصریح کرد:  در جلسه استانداری برای عدم جمع‌آوری پسماند از مبدأ تذکرات بسیاری متوجه شهرستان فومن شده است.

عامر آخرین فرصت عملیاتی شدن طرح تفکیک زباله از مبدأ را تا ده روز آینده بیان کرد و خاطرنشان کرد: در صورت عدم تحقق این طرح در موعد مقرر، فرمانداری و استانداری مستقیماً با دستگاه‌هایی که کم‌کاری کنند برخورد خواهد کرد.

معاون فرماندار فومن  افزود: معضل زباله، دامن‌گیر سلامتی و زندگی همه مردم و شهروندان خواهد شد.

وی با بیان اینکه قوانین زیادی در مورد عدم رعایت بهداشت عمومی و محیط‌زیست وجود دارد، ادامه داد: هیچ‌گونه مستنداتی از سوی دهیاران و شهرداران به‌عنوان برنامه و طرح در این موضوع ارائه نشده است.

عامر با بیان اینکه داشتن برنامه برای خروج از روزمرگی نیاز است، گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر اقدامات لازم از سوی شهرداران و دهیاران در بحث تفکیک زباله صورت گیرد.

وی تأکید کرد: دستگاه‌ها مشکلات خود را برای پیگیری به فرمانداری‌ها اعلام نمایند.

معاون فرماندار فومن با بیان اینکه تا ده روز آینده تفکیک زباله از مبدأ باید در سطح سه شهر فومن انجام شود، اضافه کرد: اگر این مورد انجام نشود، برخورد لازم را انجام خواهیم داد و شهرداری‌ها باید به‌طور کامل در پی انجام این مورد باشند.

وی در خاتمه افزود: سه ماه از موعد مقرر اجرای این طرح گذشته است و دستگاه‌هایی که در امر تفکیک زباله کوتاهی کردند باید پاسخگو باشند.

کد خبر : ۳۱۹۰۷۰