خبرگزاری کار ایران

فعال دانشجویی درگفت‌وگو با ایلنا

۱۳آبان نشان بی‌اعتمادی همیشگی ملت ایران به آمریکا است

جوانان امروز و نسلهای جدید انقلاب علی رغم عدم روئیت فداکاری‌ها و مبارزات جوانان اول انقلاب بسیار‌پور شور‌تر و با انگیزه‌تر در صحنه حضور داشته و در حال دفاع از ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب و امام راحل و پاسداری از خون مطهر شهدا هستند.

مجتبی بشری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در جمع راهپیمایی کنندگان ۱۳ آبان در رشت گفت: حماسه بزرگ ۱۳ آبان نشان از اوج بصیرت جامعه دانشجویی ودانش آموزی ایران است.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان افزود: دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ ثابت کردند که ولایتمداری و گوش به فرمان رهبری بودن می‌تواند حوادث بزرگ و مخرب را از کشور و ملت بزرگ ایران دور سازد.

این فعال دانشجویی با مهم برشمردن این حادثه بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی و کشور ایران گفت: با توجه به سه حادثه بزرگ طول تاریخ انقلاب در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۸، این روز را برای همیشه در ذهن مردم ایران بعنوان روز مبارزه با استکبار نهادینه نمود.

سرپرست خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در گیلان حضور‌پور شور نسل جوان اعم از دانشجو و دانش آموز را در راهپیمایی ۱۳ آبان هر سال نسبت به سالهای گذشته‌پور شور‌تر دانست و افزود: جوانان امروز و نسلهای جدید انقلاب علی رغم عدم روئیت فداکاری‌ها و مبارزات جوانان اول انقلاب بسیار‌پور شور‌تر و با انگیزه‌تر در صحنه حضور داشته و در حال دفاع از ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب و امام راحل و پاسداری از خون مطهر شهدا هستند.

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت روحیه بسیجی و مقاومت را سرلوحه موفقیت ملت بزرگ ایران در سالهای پس از انقلاب دانست و افزود: دشمن به عناوین مختلف از تهاجم فرهنگی تا جنگ نرم درصدد تغییر باورهای اعتقادی و فکری مردم ایران و مخصوصاً نسل جوان است که در اینباره هم مسئولان و هم مردم باید متوجه باشند که دشمن در صدد ضربه زدن به اعتقادات و آرمان‌ها و از همه مهتر نابودی کامل ملت ایران با هر اعتقاد و آرمانی است.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اتحاد و همدلی و دوری از نفاق و تفرقه را رمز موفقیت ملت بزرگ ایران دانست و بیان داشت: این وفاق و همدلی باید قطعاً در سایه ولایت مطلقه فقیه ایجاد شود که می‌تواند کشور و ملت ایران و جهان اسلام را به مسیر درستی هدایت نماید.

این مدیر رسانه‌ای با ارشاره به جنایات اسرائیل غاصب و کودک کش در فلسطین و غزه و جنایات اعراب بی‌غیرت و خود فروخته ضد اسلامی کشور‌ها اسلامی به سرکردگی آل سعود خبیث افزود: امروز متاسفانه حکام کشورهای اسلامی هیچ رنگ و بویی از اسلام نبرده و فقط نام اسلام را به یدک می‌کشند و با همکاری آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی در حال ایجاد تفرقه بین مسلمانان و ضربه به جهان اسلام با نام اسلام هستند که فرزند ناخلف و نامشروع آنان نیز در منطقه جانیان داعش هستند.

عضو خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه امروز جامعه دانشجویی و مخصوصاً تشکلهای دانشجویی وظیفه بسیار خطیری را در جهت بصیرت افزایی و ایجاد همدلی کلیه جریانات سیاسی در دانشگاه‌ها دارند افزود: نباید در داخل کشور بین افراد و گروه‌ها مرز ایجاد کرد و همدیگر را متهم کرد، بلکه همه مردم ایران که مسلمان هستند و انقلاب اسلامی را قبول دارند باید امت واحده بوده و بتوانند به اهداف بلندی مانند نابودی اسرائیل و اصلاح وضعیت کشورهای اسلامی و جهان اسلام و تنین انداز کردن اسلام ناب محمدی در جهان دست پیدا کنند، چرا که تمامی ملت مظلوم مسلمان در جای جای دنیا چشم به عدالت خواهی و ظلم ستیزی و مقاومت ملت بزرگ ایران دارند.

بشری آمریکا را غیر قابل اعتماد دانست و افزود: دراوج زیرکی و مذاکره با آمریکا باید مواظب باشیم تا شیطان بزرگ و دروغگو ضربه‌ای به ما وارد نکند که با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و هوشیاری تیم مذاکره کننده ایران قطعاً این اتفاق به وقوع نخواهد پیوست.

وی در پایان از حضور همه دانشجویان و دانش آموزان و اقشارمختلف در جهت حضور‌پور شور در راهپیمایی ۱۳ آبان تشکر کرد.

کد خبر : ۳۱۹۱۲۶