خبرگزاری کار ایران

سیدحمیدطهایی

البرز پایلوت استقرار شبکه دولت الکترونیک در کشور

استاندار البرز گفت: البرز تنها استان کشور است که شبکه دولت الکترونیک را با ارتقاء سطح، در کشور اجرایی خواهد کرد و این امر لزوم همکاری تمامی مدیران را می‌طلبد.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهائی با بیان این مطلب، در مراسم معارفه مدیرکل جدید پست استان و دیدار با حسین مهری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست کشور، ضمن تشریح موقعیت استان در بحث خطوط پستی، گفت: همجواری استان با پایتخت انتظار ارتقاء جایگاه البرز را در سطح ملی ایجاد کرده است و انتظار بر این است رتبه استان در مقایسه با سالهای قبل افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با اعلام اینکه البرز پایلوت اجرای شبکه دولت الکترونیک در کشور است افزود: البرز تنها استان کشور است که شبکه دولت الکترونیک را با ارتقاء سطح، در کشور اجرایی خواهد کرد و این امر لزوم همکاری تمامی مدیران را می‌طلبد.

وی در ادامه، با اشاره به اینکه استقرار شبکه دولت الکترونیک از برنامه‌های اصلی ست که در استان دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلیه دستگاه‌ها به شبکه متصل هستند اما نیاز است که بهینه سازی و بالای ۸۰ درصد پوشش پیدا کند.

طهایی در ادامه با حایز اهمیت خواندن نقش و جایگاه پست در گسترش خدمات الکترونیکی گفت: پایه و اساس خدمات الکترونیک، پست است و از این حیث باید توجه ویژه‌ای به روند اجرای خدمات این حوزه شود.

وی خواستار همراهی مدیرکل جدید پست استان در تحقق برنامه‌ها و اهداف دولت شد و با اشاره به نزدیک بودن ایام انتخابات و نقش و جایگاه خدمات ارتباطی در این زمینه گفت: بخشی از فرایند انتخابات امسال در مرکزیت کلانشهر کرج به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و لذا توسعه خدمات مخابراتی و پستی ضرورتی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

استاندار البرز در ادامه افزود: آمادگی در ارائه خدمات الکترونیکی در فرایند انتخابات، بیانگر میزان سطح توانایی شرکت مخابرات کشور است و انتظار می‌رود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بسترهای لازم را فراهم سازد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت فرودگاه پیام گفت: یکی از برنامه‌های دولت در استان استقرار شهرک ICT و فناوری اطلاعات در فرودگاه پیام است، این منطقه ویژه همچون گوهری ناشناخته باقی مانده و نیاز است مسئولان در سطح ملی، توجه ویژه تری به این ظرفیت اقتصادی و سرمایه‌ای در استان داشته باشند.

کد خبر : ۳۱۹۲۸۲