خبرگزاری کار ایران

لرستان به‌ عنوان پایلوت مطالعات و اکتشافات منابع معدنی کشور انتخاب شد

مدیرکل صنعت معدن و تجارت لرستان گفت: لرستان به‌ عنوان پایلوت مطالعات و اکتشافات منابع معدنی کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، رضاصفی خانی افزود: واحدهای صنعتی قابل حمایت و توسعه در استان باید مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: در استان چندلکه صنعتی وجود دارد که قبل از شکل‌گیری شهرک صنعتی و بدون وجود زیرساخت‌های لازم ایجادشده‌اند که باید به‌ صورت شهرک و با ایجاد زیرساخت‌های لازم ساماندهی شوند.

صفی خانی تصریح کرد: در این لکه‌های صنعتی باید امکاناتی از قبیل برق، گاز، اینترنت و ساماندهی پسماندهای صنعتی فراهم شود.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان بابیان اینکه نگاه استان به بخش خصوصی نگاه خوبی نیست، عنوان کرد: دولت باید بداند بخش خصوصی ظرفیت‌های خوبی در استان دارد، می‌تواند ایجاد ثروت و اشتغال کند بنابراین سازمان‌ها و ادارات مربوط باید به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احترام بگذارند و مشکلات آن‌ها را تا حد توان حل کنند.

 وی با اشاره به اینکه نتیجه فعالیت بخش خصوصی در تأمین آینده فرزندان ما نقش مهمی دارد، بیان کرد: در هنگام ثبت شرکت‌ها در ادارات مربوطه باید خدمات مشاوره‌ای لازم به سرمایه‌گذاران داده شود چرا که بسیاری از مشکلات به دلیل عدم آشنایی افراد با قوانین است.

 صفی‌خانی با تأکید بر مطالعه خروجی جلسات و بحث‌های شفاهی صنعتگران با دولت و نمایندگان آن، تصریح کرد: برگزاری جلسات بدون خروجی و فرآورده لازم نمی‌تواند مشکلی از مشکلات استان حل کند.

 وی از نقش سازنده تشکل‌های اقتصادی در سامان‌دهی اوضاع موجود یادکرد و گفت: بخش خصوصی به‌تنهایی قادر به حل مشکلات نیست بنابراین انجمن‌ها و اتاق بازرگانی باید موردحمایت و تقویت قرار گیرند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان بابیان اینکه در حال حاضر لرستان از نظر ارزش‌افزوده و سپرده بانکی رتبه پایینی در کشور دارد، اظهار داشت: باید ظرفیت‌های جدیدی برای استان شناسایی و با ورود تکنولوژی ثروت جدیدی را برای لرستان فراهم کنیم.

 وی از معادن به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی استان یاد کرد و افزود: با اقدامات خوبی که در حوزه سنگ استان انجام گرفت که مانع از خام فروشی این ثروت الهی شد.

 صفی‌خانی عنوان کرد: متأسفانه این موضوع سبب شد که حوزه معادن لرستان فقط به صنعت سنگ معطوف شود و این در حالی است که معادن عظیم سیلیس موجود در استان همچنان بدون استفاده مانده است.

 وی از انتخاب لرستان به‌ عنوان پایلوت مطالعات معدنی و اکتشافات منابع معدنی در کشور خبر داد و بیان کرد: اگر معدنی در استان شناسایی شود باید از خام فروشی محصولات آن جلوگیری شود و لازمه تحقق این امر تأمین امکانات فرآوری مواد معدنی در معادن است.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر ایجاد شرکت‌های تجاری قوی در استان، تصریح کرد: تولیدکنندگان نباید دغدغه فروش و بازاریابی محصولات خود را داشته باشند و از این‌ رو لازم است که شرکت‌های تجاری با رویکرد جهانی در استان تأسیس شوند تا کارهای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی لرستان را انجام دهند.

کد خبر : ۳۱۹۳۸۶