خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شرق مازندران در ادوار گذشته :

فرهنگ تولید در ایران نهادینه نشده است

ایلنا شیخ علی اصغر رحمانی خلیلی گفت:ظرفیت ها و منابع استان به درستی استفاده نشد و مدیریت توسعه در کشور ما در مدیریت کلان صورت نپذیرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ،  نماینده مردم  بهشهر ، نکا و گلوگاه در ادوار گذشته در نشستی با جمعی از مدیران صنعت و گروه توسعه شهری شهرستان بهشهر اظهار داشت: در حال حاضر مشکل در کشور نبود مدیریت  توسعه می باشد چرا که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدیران اجرایی ، مدیران توسعه نبودند.
 
شیخ علی اصغر رحمانی خلیلی با اشاره به اینکه مازندران و شرق استان دارای ظرفیت و توانمندی های ویژه ای در حوزه های مهم است افزود : ظرفیت ها و منابع استان به درستی استفاده نشد و مدیریت توسعه در کشور ما   در مدیریت کلان  صورت نپذیرفت.
 
وی ادامه داد : موضوع دیگر بحث ساختار و رفتار است چرا که در کشور ما ساختار نیست بلکه بحث رفتار مطرح می باشد به این معنی که افراد براساس رفتار کار می کنند نه ساختار.
 
نماینده  سابق مردم شرق مازندران با اشاره به نقش سازنده ی تولیدکنندگان در عرصه ی اقتصاد تصریح کرد: متاسفانه توجه به مسائل حاشیه ای و سپردن مدیریت به افرادی که توانمندی های لازم مدیریتی را نداشتند ضربه های جبران ناپذیری به کشور و منطقه وارد کرده است.
 
شیخ علی اصغر رحمانی خلیلی  خاطر نشان کرد : دنیا همواره در حال تغییر و تحول است که با توجه به شرایط فعلی کشور ما حدود 400 سال از کشورهای توسعه یافته عقب است در واقع ملت و جامعه ای موفق است که در راستای تغییر و تحول حرکت کند.
 
وی با بیان اینکه فرهنگ تولید در ایران نهادینه نشده است ادامه داد : دولت دکتر روحانی 7 سال پیرتر از دولت احمدی نژاد است و باید برای دست یافتن به اهداف توسعه با برنامه ریزی و به صورت علمی با مشکلات برخورد کرد.
 
نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در ادوار گذشته اظهار داشت : مگر کشورهای پیشرفته با درآمدهای نفتی به توسعه رسیدند ؟ باید دولت با برنامه مشخص کند  که بعد از برداشتن تحریم ها ، درامدها در چه حوزه هایی هزینه می شود و ایران چند درصد بازارهای منطقه را در اختیار دارد؟
 
حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر رحمانی خلیلی با اشاره به  نبود امار درست و دقیق در کشور اضافه کرد: توسعه و برنامه ریزی بدون شناخت درست حاصل نمی شود و باید با مهندسی مجدد راجع به توانمندی ها و ظرفیت ها در حوزه ها ی مختلف به ویژه کشاورزی بسترهای توسعه را فراهم کرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: راهبرد اقتصادی کشور مشخص نیست و بخش دولتی و تعاونی نمی تواند جوابگوی مردم باشد مگر با حمایت بخش خصوصی.
 
این چهره ی ملی پس از شنیدن صحبت های مدیران صنعت شرق مازندران از مشکلات این منطقه ، تصریح کرد: باید وضعیت صنعت شرق مازندران به روشنی مشخص شود و هدف رسیدن به  چه جایگاهی است و با چه ابزار و مکانیسمی می توان مشکلات را حل کرد.
 
نماینده مردم شرق مازندران  در ادوار گذشته با تاکید بر توجه به بخش خصوصی گفت : ایجاد  امنیت اقتصادی لازمه ی سرمایه گذاری در منطقه است و باید موانع  و سنگ اندازی ها برداشته شود و با ایجاد انگیزه و حمایت از  سرمایه گذاران و تولیدکنندگان  به بهبود وضعیت اقتصادی منطقه و کشور کمک کرد.
کد خبر : ۳۱۹۳۹۸