خبرگزاری کار ایران

درآمدزایی گردشگری در گیلان با رویکرد کارآفرینی دنبال می شود

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: توسعه گردشگری در این استان باید پاسخی خلاقانه به نیازهای اقتصادی و معیشتی ساکنان مناطق گردشگری باشد.

به گزارش ایلنا، رضا علیزاده با بیان این مطلب افزود: توسعه گردشگری با رویکرد کارآفرینانه می‌تواند منبع جدید درآمدزایی برای جامعه میزبان باشد و با تنوع سازی اقتصاد وابستگی به اقتصاد تک‌محصولی را کاهش دهد.

وی با اشاره بر ضرورت کارآفرینی در گردشگری بیان کرد: کارآفرینی فرآیند خلق اثری باارزش از طریق راه‌اندازی یک کسب‌وکار به‌منظور رسیدن به رضایت شخصی، پاداش مالی و ارضای نیاز استقلال‌طلبی است.

این مسئول، کارآفرینان را افرادی خلاق خواند که با ترکیب داشته‌های خود و توجه به نیاز بازار محصولی جدید را به وجود می‌آورد و نبض بازار را در دست می‌گیرند.

علیزاده با اشاره به تنوع هنرهای سنتی در گیلان و ترکیب رنگ و جنس مواد تشکیل‌دهنده آن، خاطرنشان کرد: تلفیق هنرهای سنتی استان برای تولید صنایع‌دستی جدید موجب جلب رضایت گردشگران و درنتیجه افزایش فروش خواهد شد.

وی بابیان اینکه کارآفرینی موفق مستلزم دانش‌افزایی و توجه به محیط اطراف است، تصریح کرد: گیلان به لحاظ داشتن ظرفیت‌های بالا در حوزه‌های مختلف زیرمجموعه گردشگری، توان خوبی در جهت توسعه این صنعت دارد؛ لذا هنرمندان گیلانی می‌توانند با الگو گیری از طبیعت و جلوه‌های هنر اصیل استان اثری نوین و عامه‌پسند خلق نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان افزود: توسعه گردشگری گیلان باید پاسخی خلاقانه به نیازهای اقتصادی  و معیشتی ساکنان مناطق گردشگری باشد که تحقق این امر مهم با برند سازی و در پی آن کارآفرینی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: دولت‌ها به‌تنهایی نمی‌توانند مشکلات گردشگری را رفع کنند، بر همین اساس سازمان‌های مردم‌نهاد باید با جدیت وارد عمل شوند تا این موضوع در کشور توسعه پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از مدیران و مسئولان ارشد کشور خواست تا با شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در هر استان، رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در حوزه صنعت گردشگری را رقم زنند.

کد خبر : ۳۱۹۴۹۵