خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام شاهسون

حرکت امام سجاد پس از واقعه عاشورا یک حرکت فرهنگی بی‌نظیر بود

یک مبلغ دینی گفت: حرکت امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا یک حرکت فرهنگی بی نظیر بود.

یک مبلغ دینی گفت: حرکت امام سجاد پس از واقعه عاشورا یک حرکت فرهنگی بی‌نظیر بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل «حجت‌الاسلام عبدالرسول شاهسون» استاد حوزه علمیه در مجلس سوگواری در مسجد جامع آران و بیدگل با برشمردن خدمات بی‌نظیر امام زین العابدین علیه السلام در واقعه کربلا گفت: حرکت امام سجاد پس از واقعه عاشورا یک حرکت فرهنگی بی‌نظیر بود

وی افزود: بر خلاف تصور عام امام سجاد علیه السلام بعد ازعاشورای سال ۶۱ هجری قمری و تا پایان عمر مبارکشان بسیار پرتکاپو وفعالانه در صحنه‌های مختلف حضور داشت.

حجت‌الاسلام شاهسون افزود: بزرگ مبلغ قیام عاشورا، حضرت امام سجاد علیه السلام، با سخنرانی و خطبه‌های آتشین خود توانست نهضت حق طلبانه سالار شهیدان را از هجوم تحریف نجات بخشد.

این استاد و مبلغ حوزه علمیه تاکید کرد: امام سجاد در آن زمان با شیوه‌ای نوین باعث ترویج وگسترش فرهنگ عاشورا در راستای فرهنگ ناب محمدی شد.

حجت‌الاسلام شاهسون با اشاره به اقدامات امام سجاد در زمینه نشر دین و نهضت عاشورا اظهار داشت: امام سجاد در دوران خفقان حکومت بنی امیه عالیترین معارف الهی، برنامه‌های دینی و روحیه حماسی را با دعاهای خود نشر دادند.

وی افزود: ائمه معصومین در راستای نشر معارف اسلامی رنج و سختی زیادی را متحمل شدند اما امام سجاد  از نظر عاطفی و جسمی رنج و سختی زیادی دیدند و مصیبت‌های بیشتری را نسبت به دیگر ائمه  تحمل کردند.

این مبلغ دینی با تاکید بر اینکه بیماری امام سجاد علیه السلام طبق مشیت الهی منحصر به چند روز خاص بوده، از مروجین این باور که امام علیه السلام را در اذهان عمومی بیمار معرفی می‌کنند انتقاد کرد و افزود: امام زین العابدین در آن شرایط سخت بسیار شجاعانه در مواقع نیاز به دفاع و تبیین قیام حضرت سیدالشهدا علیه السلام پرداخت.

حجت‌الاسلام شاهسون، حرکت امام سجاد علیه السلام را بهترین الگو برای مسئولین و دست اندرکاران و نیز جوانانی که مسؤولیت فرهنگی دارند عنوان کرد و پژوهش‌های عمیق در این خصوص را از الزامات مسؤولان فرهنگی برشمرد.

کد خبر : ۳۱۹۵۵۹