خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک

ایستگاه‌های هوشمند دوچرخه در اورمیه راه‌اندازی شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه از راه‌اندازی ایستگاه‌های هوشمند دوچرخه در این شهر برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیروس ذاتی اظهار کرد: ایستگاه‌های هوشمند دوچرخه در اورمیه به منظور ترغیب هر چه بیشتر مردم برای استفاده از دوچرخه در حمل و نقل درون شهری راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست ۱۲ ایستگاه دوچرخه راه‌اندازی و در این ایستگاه‌ها دوچرخه کرایه داده می‌شود، تصریح کرد: مسیرهای ویژه‌ای را در قالب این طرح برای دوچرخه‌ها تعریف کرده‌ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه با بیان اینکه برای تجهیز این ایستگاه‌ها در حال اقدام هستیم، خاطرنشان کرد: در این مرحله ۲۴۰ دستگاه دوچرخه خریداری شده است که با راه‌اندازی ایستگاه‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این مسئول با بیان اینکه این اقدام برای نخستین بار در کشور و در شهر ارومیه اجرایی می‌شود، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم الگوی مناسبی برای سایر شهرهای آذربایجان غربی و استانهای دیگر باشیم.

ذاتی با بیان اینکه تمام مراحل این طرح به صورت هوشمند اجرایی می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون در مرحله تجهیز ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری در ارومیه هستیم و در آینده نزدیک این طرح اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم استقبال خوبی از این طرح داشته باشیم، ادامه داد: این طرح به منظور ترغیب هر چه بیشتر مردم برای استفاده از دوچرخه در راستای حفظ سلامی بدنی و حفظ سلامت محیط زیست انجام می‌گیرد.

کد خبر : ۳۲۰۱۶۰