خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خبر داد

42پروژه گردشگری گیلان در انتظار حمایت بانکی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: 42 پروژه گردشگری این استان در صف انتظار دریافت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل قرار دارند.

به گزارش ایلنا، رضا علیزاده در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری، اظهارکرد: براساس تفاهم‌نامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صندوق توسعه ملی و در چارچوب مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان، ۱۲ پروژه برای دریافت تسهیلات از این صندوق به بانک‌های عامل معرفی شد که بانک‌ها بر طبق قرارداد منعقده ملزم به پرداخت آن شدند.

وی افزود: ۴۲ طرح گردشگری نیز با قابلیت اشتغالزایی ۵۵۵ نفر در کمیته کار‌شناسی کارگروه اشتغال بررسی و تصویب شده که با اعطای ۳۱۲ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال آماده تکمیل و بهره‌برداریست.

این مسئول بر لزوم ساخت و تجهیز تاسیسات گردشگری متنوع به منظور ارائه خدمات مطلوب و مورد انتظار گردشگران در گیلان تاکید نمود و گفت: این ۴۲ طرح شامل ۶ هتل با تسهیلات موردنیاز ۶۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ۱۴مجتمع اقامتی و پذیرایی با تسهیلات مورد نیاز ۱۵۳ میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال، ۹ واحد پذیرایی بین راهی با تسهیلات مورد نیاز ۴۴ میلیارد ریال، ۵هتل آپارتمان با تسهیلات مورد نیاز ۱۰ میلیارد ریال، ۲ اسکله گردشگری با تسهیلات مورد نیاز ۳۱میلیارد ریال و ۶دفتر خدمات مسافرتی با اعتبار موردنیاز ۸میلیارد ریال می‌باشد که جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه اشتغال مورد انتظار از اجرایی شدن این تعداد طرح‌ گردشگری ۵۵۵ نفر پیش بینی شده، همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مورد نیاز را گامی در جهت افزایش نرخ اشتغال در استان دانست.

این مسئول تصریح نمود: همچنین ۱۹۳واحد گردشگری گیلان متقاضی اخذ تسهیلات به مبلغ ۱۸۶۰میلیارد ریال هستند و در لیست انتظار تسهیلاتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار دارند.

وی اضافه کرد: در صورت تامین منابع از سوی بانک‌ها و بررسی موضوع در کارگروه اشتغال، فضای سرمایه گذاری گیلان با ۴۶ هتل، ۵۵ مجتمع اقامتی، ۲۲ مهمانپذیر و ۷۰ واحد پذیرایی متحول می‌شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: درصورت موافقت دبیرخانه با درخواست تسهیلات این واحد‌ها و آغاز به کار پروژه‌های مذکور، زمینه اشتغال ۲هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گیلان قطب بزرگ صنایع دستی در کشور است و آثار فاخر سنتی آن در حوزه صنایع دستی مورد استقبال هنردوستان سراسر دنیا قرار دارد، در زمینه بسط و گسترش فعالیت تولیدکنندگان صنایع دستی ۳۰۰طرح اشتغال‌زایی در بخش مشاغل خانگی به بانک ملی و رفاه معرفی شد.

این مسئول با اشاره به معرفی قریب به ۲۰۰ طرح صنایع دستی به صندوق کار آفرینی امید افزود: این تعداد طرح‌ جهت دریافت وام پشتیبان به صندوق معرفی شده است.

علیزاده، اعتبار و منابع موجود در بانک‌ها برای اجرای طرح‌های گردشگری را اندک دانست و افزود: بانک‌ها نقش موثری در توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی منطقه ایفا می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری بدون حضور و حمایت بانک‌ها را امری غیر ممکن خواند و گفت: حمایت از سرمایه گذار در واقع تلاش برای آبادانی ایران اسلامی‌ست.

 

کد خبر : ۳۲۰۷۵۳