خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور

دغدغه دولت یازدهم رسیدگی به خانواده شهداست

مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: یکی از دغدغه‌های مهم دولت تدبیر و امید رسیدگی مطلوب‌تر به خانواده شهدا و تلاش برای رفع مشکلات آنان است.

به گزارش ایلنا از دهدشت، «اسکندر یارنسب» سه شنبه در مراسم یادواره ۳۹ شهید دهستان دشمن زیاری از توابع شهرستان کهگیلویه افزود: دیدارهای مستمر مسئولان کشوری از خانواده شهدا و ایثارگران و گسترش روزافزون چنین اقدام پسندیده‌ای در استان‌ها موجب رضایتمندی هر چه بیشتر این خانواده‌ها شده است.

وی با اشاره به ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور، بیان کرد: تاکنون از سوی نظام آموزشی کشور برای معرفی بهینه این شهدا کم کاری شده است.

یارنسب، خواستار برگزاری یادواره شهدا در نقاط مختلف کشور با محوریت مردم شد و اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا به صورت دولتی و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی اثرگذاری لازم را ندارد.

وی گفت: مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره شهدا شامل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران و پاسداشت رشادت‌های مثال زدنی آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری ۶۰ یادواره شهدا از استان‌های بر‌تر و پیشرو در این زمینه است و انتظار می‌رود که چنین روند مطلوبی تداوم یابد.

در این یادواره یک روزه قشرهای مختلف مردم، جمعی از خانواده شهدا و شماری از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان کهگیلویه حضور داشتند.

کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۴۳ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

دهستان دشمن زیاری با حدود شش هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و ۲۲۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

کد خبر : ۳۲۰۸۰۴