خبرگزاری کار ایران

فرماندار ویژه شهرستان ری

روسای ادارات از تفسیر قانون به نفع خود خودداری کنند

فرماندار ویژه شهرستان ری به روسای ادارات و دستگاههای اجرایی توصیه کرد: فقط به دنبال اجرای قانون در حوزه مسولیت خود باشند و از تفسیر قانون به نفع خود و ارایه نظری فراتر از قانون خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران، هدایت اله جمالی‌پور که ریاست هیات مدیره انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن کشور را نیز برعهده دارد در نشست هفتگی کارگروه بررسی و رفع موانع تولید شهرستان ری با بیان اینکه در حال حاضر حوزه صنعت در نابسامانی به سر می‌برد اظهار کرد: به عنوان فردی که در حوزه صنعت آگاهی و اطلاعات دارم معتقدم با برنامه‌های فعلی و موجود درجامعه، توسعه صنعتی در کشور اتفاق نمی‌افتد و بایستی با تدبیر جدی، فکری اساسی برای توسعه صنعتی در کشور اندیشیده شود.

وی افزود: همانطور که تاکید داریم واحدهای صنعتی بایستی موارد قانونی را رعایت کنند، انتظار داریم متولیان حوزه صنعت و تولید نیز در برخورد با کارفرمایان و صنایع، موارد قانونی را به نحو احسن اعمال نمایند و با برخوردهای نامناسب، سرمایه گذاران این حوزه را ناامید نکنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ری خواستار قطب بندی حوزه فعالیت صنایع مختلف در استانهای مختلف کشور شد و گفت: متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم توسعه در کشور را برمبنای ظرفیت‌ها و منابع رقم بزنیم. در تمام دنیا حوزه جغرافیایی تولید محصولات مختلف مشخص شده است و بایستی دست اندرکاران حوزه صنعت کشور نیز نسبت به جانمایی بهترین منطقه تولید محصولات با توجه به ظرفیت‌های جغرافیایی و منابع انسانی و همچنین و زیرساخت‌های موجود آن منطقه در خصوص یک محصول خاص اقدام کنند.

جمالی‌پور با ابراز مخالفت با احداث شهرکهای صنعتی بدون توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز تاکید کرد: معتقدیم هرگونه توسعه بایستی بر مبنای ایجاد زیرساخت‌ها و منابع و امکانات باشد تا صنعتگران پس از استقرار با چالش مواجه نشوند چرا که مثلا اگر دوساعت برق در یک کارخانه قطع شود، خسارات زیادی را برای آن واحد تولید به همراه خواهد داشت.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به تمرکز صنوف مختلف تولیدی در مجتمع‌ها و شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: کارهای اجرایی احداث شهرک پوشاک نیزصورت گرفته ولی ما با جانمایی مکان مورد نظر پیشنهادی برای احداث این شهرک حرف داریم.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه ایران در چهارراه حرکت اقتصادی جهان است اظهار داشت: با توافق هسته‌ای و اجرای بر جام، فعالیت‌های خوبی در حوزه ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور صورت گرفته است که امید داریم پس از شروع عملیات اجرایی برجام، افق روشنی برای کشور ترسیم یابد.

عزیز اله افضلی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری نیز در این نشست از جمع بندی مصوبات این جلسه و ابلاغ آن به ادارات مربوطه از سوی فرماندار این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر، صنعت بیمار است و تقاضا داریم همه دستگاه‌ها، صنعتگران را در فرآیند تولید یاری دهند.

وی با بیان اینکه بانگاه مدیریتی می‌توان فرآیند اداری حوزه صنعت را تسهیل کرد افزود: برخی از صنعتگران بدلیل عدم آشنایی با قوانین و آگاهی از آن دچار مشکل می‌شوند که با یک راهنمایی مختصر می‌توان به آن‌ها کمک کرد.

شایان ذکر است در این جلسه که سید ناصر موسوی، بخشدار کهریزک، سعید استاد فرج، شهردار باقرشهر و شوکتی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری نیز حضور داشتند، مسایل و مشکلات کارخانه‌های انرژی، ساحل چوب و پوشاک اعتماد مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر : ۳۲۰۸۴۳