خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران

بیش از 16 هزار قلم کالای قاچاق حوزه سلامت کشف و ضبط شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از کشف و ضبط ۱۶ هزار و ۴۰۰ قلم کالای قاچاق حوزه سلامت در سال‌جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری محمد محمدپور عمران در همایش قاچاق کالاهای سلامت محور در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: پیچیدگی فعالیت قاچاقچیان، شناسایی و کشف این نوع کالا را با مشکل همراه کرده است.

وی قاچاق این نوع کالا را تهدید جدی برای بهداشت و سلامت جامعه دانست و افزود: اقدامات بازدارنده و برخورد با قاچاق کالا در حوزه سلامت باید بیشتر و شدید‌تر از مقابله با قاچاق دیگر کالا‌ها باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران استفاده از فناوری اطلاعات و بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های غیر دولتی و مردمی را برای مبارزه با قاچاق کالا موثردانست و عنوان کرد: بدون درگیر کردن مردم در مقابله با قاچاق کالاهای حوزه سلامت به سرانجام نخواهیم رسید.

محمدپور با بیان اینکه بهره گیری از تجربه نیروی انتظامی از ظرفیت مردم با تشکیل گروه همیاران پلیس بسیار موفق بوده است، افزود: در خصوص مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور باید از بازرسان افتخاری بهره گیری کرده و آن‌ها را به مردم معرفی کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نداشتن اگاهی مردم برای مبارزه با کالاهای سلامت محور را از مشکلات عمده در این زمینه عنوان کرد و ابراز داشت: متاسفانه اکثر مردم درباره کالاهای قاچاق آگاهی لازم را ندارند.

محمد‌پور با اعلام اینکه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت همایش یک روزه قاچاق کالاهای سلامت محور را برگزار کرده است، گفت: این همایش با هدف تشریح وضعیت قاچاق کالاهای سلامت محور و هماهنگی بین بخشی میان دستگاه‌های دخیل برای مقابله با آن برگزار شده است.

کد خبر : ۳۲۱۰۵۴