خبرگزاری کار ایران

دولتی خبر داد:

جمع‌آوری بالغ بر 5 میلیارد ریال زکات مستحبی در فومن

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۱۵۸

مدیر کمیته‌امداد فومن گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 5 میلیارد ریال زکات مستحبی در این شهرستان جمع آوری شده است.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دولتی در جلسه شورای زکات فومن اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 5 میلیارد و 10 میلیون ریال زکات مستحبی از سوی مردم نیکوکار این شهرستان برای کمک به نیازمندان به کمیته‌امداد پرداخت شده است.

وی افزود : این کمک‌ها در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی از قبیل محصولات کشاورزی شامل برنج، چای، تولیدات مرغ و ماهی و ... است که زکات پرداختی توسط نیکوکاران صرف احداث 45 دستگاه سرویس‌بهداشتی برای مددجویان تحت‌پوشش کمیته‌امداد فومن و پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

امام‌جمعه و رییس ستاد زکات شهرستان فومن نیز در ادامه با بهره‌گیری از آیات و روایات قرآن‌کریم و ائمه‌معصومین(ع)، زکات را یک فریضه‌الهی و یک امر فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: وظیفه همگان است در ترویج فرهنگ زکات و ارتقاء باورهای دینی در جامعه برای رسیدگی به امور محرومین و نیازمندان که همواره مورد سفارش خداوند و اولیاءالله است، با همدلی و همکاری و مشارکت مردمی گام‌های مؤثرتری برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفوی در ادامه تاکید کرد: باید تبلیغات بیشتری در امر زکات صورت گیرد و در این زمینه همۀ رسانه‌ها و علی‌الخصوص صداوسیما باید مشارکت گسترده‌تری داشته باشند.

وی همچنین استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان از قبیل مساجد، دانشگاه‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف مختلف را در این زمینه خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز