خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان‌رضوی تاکید کرد

لزوم تقویت ظرفیت‌های عرصه عمومی با هدف مقابله پیشگیرانه با موادمخدر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی بر لزوم تقویت ظرفیت‌های موجود در عرصه عمومی و بخش خصوصی با هدف مبارزه پیشگیرانه با موادمخدر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سیدمحسن صادقی در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد حوزه اعتیاد استان، گفت: اصلی‌ترین اولویت دولت برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد اتخاذ رویکرد پیشگیرانه با بهره گیری از ظرفیت سمن‌های موجود است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۵۶ سازمان مردم نهاد حوزه اعتیاد در استان فعال است، اظهار داشت: با توسعه روابط بین خیران و این سازمان‌ها می‌توان زمینه بهره‌گیری از کمک‌های آنان را برای مقابله با این بلای خانمان سوز فراهم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بر لزوم ارتقا توانمندی و آگاهی سمن‌ها از طریق ارائه آموزش‌های لازم تاکید و خاطرنشان کرد: با نظارت مستمر بر فعالیت‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه سازمان‌ها می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی حدکثر استفاده را برد.

صادقی اظهار کرد: دبیرخانه ستاد مقابله با مواد مخدر، ادارات کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و بهزیستی استان باید جلسات کارگروه‌های ذیل ستاد موادمخدر را تشکیل داده و چالش‌های اولویت‌دار را احصا و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات شهرداری می‌توان طرح پارک عاری از دخانیات را در محلات سطح شهر اجرایی کرد.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی برای ارائه آموزش‌های پیشگیرانه مواد مخدر به شهروندان و ارائه آموزش‌های لازم به مدیران برای استفاده از ظرفیت سمن‌ها از دیگر تاکیدات معاون استاندار در این جلسه بود.

 

کد خبر : ۳۲۱۱۷۲