خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با ایلنا

پرداخت وام خرید خودرو گامی برای تقویت صنایع داخلی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی به متقاضیان خرید خودرو را گامی برای تقویت صنایع داخلی و تولیدات آنان دانست.

غلام محمد زارعی پنجشنبه در گفت‌و‌گو با ایلنا از یاسوج گفت: پرداخت وام خرید خودرو می‌تواند از ابزارهای رونق بخشی به صنعت خودرو باشد.

وی با بیان اینکه صنعت داخلی باید مورد حمایت قرار گیرد تا به طراز صنایع مشابه در خارج کشور برسد، اظهارداشت: صنعت داخلی باید به مطلوبیت صنعت خارجی برسد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: رسیدن به نقطه مطلوب در صنعت خودرو مستلزم رعایت سه ویژگی است.

زارعی، ویژگی‌های موردنیاز برای کیفیت صنعت داخلی خودرو را در وهله اول برعهده این صنعت عنوان و تصریح کرد: حمایت مسوولین اعم از مجلس و دولت بهمراه استقبال از خرید خودرو در داخل از دیگر ویژگی‌های موردنظر است.

وی گفت: صنعت خودرو داخلی از لحاظ کمی رشد کرده اما از لحاظ کیفی متاسفانه رشد مناسبی نکرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت وام به متقاضیان برای خرید خودرو یکی از راهکارهای دولت برای تلطف نمودن بازار خرید خودرو در داخل است.

زارعی گفت: شرایط کنونی به خودروسازان این فرصت را می‌دهد که بفکر کیفیت بخشی به تولیدات خود باشند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه خودروسازان باید بفکر کیفیت بخشی به تولیدات خود باشند، ادامه داد: اگر کیفیت بخشی به تولیدات صنعت خودرو داده شود بدون شک متقاضیان فراوانی خواهد داشت.

وی افزود: اقتصاد ایران اقتصادی متوسطی است و توان پرداخت هزینه‌های هنگفت برای خرید خودروهای خارجی وجود ندارد و تنها راه برای خرید خودروهای داخلی نیز کیفیت بخشی است.

زارعی گفت: نگاه مسولان حمایت از تولیدات داخلی است.

کد خبر : ۳۲۱۳۰۱