خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در مراسم تکریم و معارفه فرمانداران ساری

ضریب بودجه مازندران در سالهای ۹۲ و ۹۳ به بیش از ۴ درصد رسید

استاندار مازندران گفت: در سالهای ۹۲ و ۹۳ برای اولین بار ضریب بودجه استانی و ملی از تمامی سالهای گذشته بیشتر شد و به بیش از ۴ درصد رسید.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه فرماندار مرکز استان، اظهار کرد: سهم ساری در خلق حماسه سیاسی در سال ۹۲ و انتخاب رئیس جمهور محبوب جناب آقای دکتر روحانی و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سهمی ارزشمند و تعیین کننده بود و رئیس جمهور محترم هم در سفر اخیر اشاره کردند و با همین رویکرد بیشترین اعتبارات سفر هم به استان مازندران اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد: سال ۹۴ به عنوان سال همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت مزین شده و همواره از روز اول حضورم در استان به این مسئله توجه جدی داشته و دارم.

ربیع فلاح تصریح کرد: مشکلات اقتصادی امروز ما مربوط به دولت تدبیر و امید نیست افتخار می‌کنیم که دولت تدبیر و امید با تعامل سازنده با دنیا و جریانهای داخلی آنچنان ثباتی را در جامعه ایجاد کرده که دنیا به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتراف کرده است.

وی به سفر رئیس جمهور محترم به مازندران اشاره کرد و گفت: مردم مازندران و ساری جانانه از رئیس جمهور محترم استقبال کردند و خدا را شاکریم که استان مازندران در اجرای سیاستهای دولت موفق عمل کرده و رئیس جمهور عزیز هم در نشست خبری که درپایان سفر داشتند در ساری اعلام کردند که مازندران در اجرای برنامه‌های دولت موفق بوده است

مقام عالی دولت در استان افزود: مدیریت ارشد استان با نگاه اعتدالی دولت کاملا همراه است و استان مازندران در بکارگیری نیروهای اجرایی و سیاسی جزء استانهای موفق کشور است و مسئولین ارشد وزارت کشور نیز به این مسئله اذعان داشتند.

وی تاکید کرد: شرایط بسیارخوبی در استان برای تلاش و کار فراهم شده و دست به دست هم دهیم و مشکلات استان را برطرف کنیم استان در سالهای گذشته از جایگاه واقعی خود دور بوده و باید از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان بزرگ استان استفاده کنیم و مسیر توسعه را هموار کنیم و در این راستا تعامل و همگرائی باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندرن بر توسعه مرکز استان تاکید کرد و گفت: مرکز استان باید تقویت شود و مشکلات مرکز استان حل شود، ساری مرکز و پیشانی مازندران است و رشد و توسعه ساری در حقیقت توسعه مازندران است و در دو سال گذشته تمام تلاش ما بر این بوده که اعتبارات بیشتری برای ساری در نظر گرفته شود.

وی به بیان جایگاه مهم فرماندار در اجرای سیاستهای دولت پرداخت و گفت: فرماندار ضمن حمایت از سیاستهای عمومی دولت به هیچ وجه نگاه سیاسی خود را در امور دخالت ندهند فرماندار باید به ایجاد فضای امید و نشاط سیاسی در جامعه کمک کنند و فرماندار و همه عوامل اجرایی باید امانت داری صادق برای آراء مردم باشند.

فلاح تصریح کرد: انتظار دارم فرماندار ساری برای پیشرفت و توسعه همه جانبه شهرستان از تمامی ظرفیت‌ها، امکانات و پتانسیل‎های شهرستان به صورت برنامه ریزی شده حداکثر استفاده را کند.

استاندار مازندران به دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در پیش رو اشاره کرد و گفت: پیاده‌کننده قانون انتخابات فرمانداران هستند که ریاست هیات اجرایی انتخابات را بر عهده دارند آنچه برای ما مهم است انتخابات سالم، قانونمند، پرشور و با حضور حداکثری مردم است و همانطور ریاست محترم جمهوری فرمودند پیروزی ما زمانی است که بتوانیم با انتخابات دقیق و شفاف زمینه اعتماد بیشتر مردم را به نظام فراهم کنیم.

استاندار مازندران در ادامه از ارتباط نزدیک با فرماندار ساری برای اجرای برنامه‌های اعتدالی دولت در دوسال گذشته خبر داد و گفت: نباید به صرف اینکه فردی در دولت گذشته کار کرده کنار گذاشته شود در دوسال گذشته فرماندار ساری برای اجرای برنامه‌های دولت بیشترین کمک را کرده است.

وی از حسین زادگان فرماندار جدید ساری هم به عنوان فردی مجرب و دلسوز و دارای تجربیات بسیار خوب به خاطر پذیرفتن مسئولیت فرمانداری ساری تقدیر کرد و گفت در انتخابات سال ۹۲ نیز ایشان با پیگیری در ستاد دکتر روحانی تلاش بسیارخوبی داشتند.

استاندار مازندران تاکید کرد: فرماندار مرکز استان عضو شورای تامین استان است و تجربیاتش می‌تواند به فرایند توسعه استان کمک کند.

در این مراسم استاندار مازندران از تلاشهای جواد واحدی در فرمانداری ساری تقدیر و تشکر نمود و احمد حسین زادگان را به عنوان سرپرست فرمانداری مرکز استان معرفی کرد

کد خبر : ۳۲۱۳۲۳