خبرگزاری کار ایران

حسین دوستی:

شروع مطالعات سامانه‌هوشمند حمل‌ونقل ناوگان تاکسیرانی ارومیه

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۸۰۵

معاون برنامه‌ریزی شهردار ارومیه گفت: سامانه‌هوشمند کارت بلیت‌الکترونیک و مانیتورینگ ناوگان‌تاکسیرانی در حال مطالعه است.

به گزارش ایلنا، صادق حسین دوستی با بیان اینکه طرح هوشمندسازی سیستم تاکسیرانی که مانیتورینگ تاکسی‌های درون‌شهری و همزمان سیستم‌الکترونیکی دریافت کرایه از طریق کارت بلیت‌الکترونیکی و تاکسیمتر است، بیان کرد:  این طرح  عنوان پروژه‌ای است که از سوی معاونت برنامه‌ریزی و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه امروزه حمل و نقل هوشمند در 8 حوزه از جمله نظارت تصویری، برنامه‌ریزی مدیریت‌ناوگان، مکان‌یابی، سیستم‌های ترددشمار، سیستم‌های برنامه‌ریزی سفر و سیستم‌های برنامه‌ریزی مسیر دسته‌بندی می‌شود، تصریح کرد:  هر یک از حوزه‌های مذکور می‌توانند با کمک‌گرفتن از فناوری اطلاعات، بار بزرگی را از دوش متولیان این حوزه بردارند.

معاون برنامه‌ریزی شهردار ارومیه با اعلام اینکه  در شهرهای مدرن امروزی سیستم‏‌های حمل‏‌ونقل هوشمند یا ITS مورد استقبال و استفاده حوزه‏‌های مختلف حمل‏‌ونقل و ترافیک و مدیریت‌شهری قرار می‌گیرد،  خاطرنشان کرد:  نمونه‏‌های متعددی از تجربیات به‌ کارگیری موفق این قبیل سیستم‏‌ها در دنیا به چشم می‏‌خورد.

وی ابراز کرد: رویکرد مدرن در حوزه حمل‏‌ونقل در قالب راه‏‌حل‌‏ها و تجهیزات حمل و نقل هوشمند تبلور می‌یابد و به نحوی اثربخش، امکان مدیریت حمل‌ونقل، ترافیک و مسائل مرتبط با حوزه مدیریت‌شهری را برای متولیان این حوزه فراهم می‏آورد.

حسین دوستی نبود پول‌خرد، عدم محاسبه کرایه به صورت دقیق براساس مسافت طی شده، فرایندهای وقت‌گیر نظارتی با استفاده از نیروی‌انسانی را  از جمله مشکلات ناوگان تاکسیرانی عنوان کرد و گفت: با استفاده از راهکارهای به روز و بکارگیری تکنولوژی‌های نو می‌توان مشکلات مذکور را مرتفع کرد.

وی  با بیان اینکه سامانه‌هوشمند در حال مطالعه امکان مدیریت ناوگان تاکسی را فراهم می‌کند، بیان کرد: این سامانه به صورت جامع از پرداخت الکترونیکی کرایه تا مکان‌یابی، موقعیت‌یابی تاکسی، مسیریابی سفر و حتی اعمال محدودیت‌های ترافیکی، در نظر گرفتن سرعت‌مجاز، محدوده تردد در ساعات مختلف شبانه‌روز، اعمال تعرفه مناسب خط و کنترل نرخ روز کرایه مصوب شورای‌شهر و ساماندهی مصرف سوخت را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز