خبرگزاری کار ایران

امام جمعه برزک

فکر و اندیشه برخی از مسئولین باید اصلاح شود

امام جمعه برزک گفت: مشکل ما در نظام جمهوری اسلامی فکر واندیشه برخی مسئولین است که باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، حجت الاسلام حلاجی مفرد امام جمعه برزک باحضور در جمع خبرنگاران گفت: روز اول ماه صفر سال 61 هجری مردم شاهد ورود اسرایی بودند که با ورودشان با طبل و ساز و موسیقی جشن و پایکوبی عجیبی به پا کردند که قدرت معاویه از یک طرف و ترویج فساد و موسیقی لهو لعب از طرف دیگر برای ملت آن زمان تفکر و اندیشه را از آنها گرفت و این طبل و سازها و ... است که قدرت تفکر را از هر انسانی می گیرد.

حجه الاسلام حلاجی مفرد گفت: موسیقی یکی از حربه هایی است که هم روز عاشورا دشمن از آن استفاده کرد و هم در شهر شام با این طبل و دهل و موسیقی اجازه ندادند کلام حق امام حسین (ع) به گوش مردم برسد.

وی ادامه داد: موسیقی مخرب چه بلاهایی که بر سر انسانها نمی آورد. انسان‌ها را از حقیقت زندگی جدا می کند و انسان‌ها را به یک عالم رویا فرو می برد و بعضی اسم آن را شادی می گذارند و به قول مقام معظم رهبری این شادی به چه قیمتی است که انسان از خود بی خود می کند و مسوولیت زندگی را فراموش کرده و بصیرتش از بین می برود تا خوش باشد.

امام جمعه برزک بیان کرد: صداهای حرام انسان را خوشبخت نکرده و شادی و نشاط به انسان نمی دهد و این شادی و نشاط، مخرب و زود گذر است و انسان عاقل از هر شادی و نشاطی استفاده نمی کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودن با نگاه از همین دریچه ها مقام معظم رهبری، اظهار کرد: برگزاری کنسرت های موسیقی کار فرهنگی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حلاجی مفرد با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخوانی سفارش امام محمد باقر (ع) به جامعه امروز ما است و یکی از ابزارها برای رسیدن به دانش و معرفت و بصیرت همین کتابخوانی است و بسیار جای تأسف است که در فرهنگ جامعه ما فرهنگ کتابخوانی بسیار ضعیف است و جایی ندارد و یا دارای جایگاه بسیار پایین است.

وی ادامه داد: باید برنامه ریزی کنید که فرزندان خود را اهل کتاب و کتابخوانی نمایند تا اهل مطالعه کتاب و تهذیب علم بیشتر باشند و وقت خود را بیهوده تلف نکنند و متاسفانه امروزه جوانان ما میلیون ها ساعت مشغول بازی هایی هستند که فقط عمر را تلف می کند ولی کتاب که محصول یک عمر تلاش یک دانشمند، تلاشگر و یا عالم دینی است کسی رو به سوی آن نمی آورد.

امام جمعه برزک از فعالیت نیروی انتظامی که اخیرا نسبت به برخی از رفتارهای خلاف اخلاق و هنجارهای ضد ارزشی از جمله کشف حجاب به صراحت اعلام موضع کردند و قول دادند با این هنجارها به شدت مقابله کنند تشکر کرد و خواستار همکاری بیشتر مسوولین در این زمینه شد.

حجت الاسلام و المسلمین حلاجی مفرد خطاب به مسوولینی که در برخی از این گونه مسایل کوتاه می‌آیند، گفت: بیایید ببینید که فرمانده نیروی انتظامی از رسانه ملی کشور سخن از برخورد شدید با کشف حجاب می دهد نه برخورد با بد حجابی، لذا ضمن تشکر ویژه از نیروی انتظامی از مسوولین دیگر نیز می خواهیم که به جدیت کامل وارد این داستان شوند که بسیار زشت و قبیح است که یکی از بیرون، کشور اسلامی را اینگونه مشاهده کند.

وی اضافه کرد: از نیروی انتظامی می خواهیم که با همه رفتارهای خلاف قانون که در ملاء عام انجام می شود از جمله: بد حجابی، بی حجابی، صداهای ناهنجار موسیقی های حرام و ... به شدت مقابله کند و باید مسوولین در هر رده ایی اعتقاد داشته باشند که باید با این گونه رفتارها مقابله کنند و کار فرهنگی تنها کفایت نمی کند و باید خلاف کاران مجازات شوند.

امام جمعه برزک گفت: مشکل ما در نظام جمهوری اسلامی فکر و اندیشه برخی از مسوولین است که باید اصلاح شود که اگر اصلاح شود خیلی از مشکلات نیز برطرف می شود. اگر وزیر و وکیل و مدیر کل و رئیس جمور و دیگر مسوولین از بالا به پایین اعتقاد به کار فرهنگی و ارزش ها می داشتند امروزه ما شاهد بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی در جامعه نبودیم

حجت الاسلام و المسلمین حلاجی مفرد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از این موارد بحث فضای مجازی است که غوغا می کند و مثل یک مرگ خاموش افراد را از بین می برد و کشور را دارد استحاله می کند و یک عده ایی نیز خوابند و مقام معظم رهبری نسبت به همه اینها اشاره می کند.

امام جمعه برزک گفت: کار باید از اساس و ریشه درست شود و باید فکر بعضی از مسوولین ما اصلاح شود که بفهمند ترویج موسیقی کار فرهنگی نیست و برخی واقعا خوابند.

کد خبر : ۳۲۱۹۶۶