خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز خبر داد:

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در نمایشگاه هفته پژوهش استان

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۹۹۸

معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی استاندار گفت: از ظرفیت بخش خصوصی در نمایشگاه هفته پژوهش استان استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، عبادالله کامکار با بیان این مطلب در نشست خبری خود گفت: در هفته پژوهش و فناوری تمام دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، صنایع، معادن و بخش کشاورزی در یک بسیج عمومی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته پژوهش به صورت رسمی از تاریخ 14 آذر ماه در استان البرز آغاز و 18 آذر به پایان می‌رسد، افزود: بر اساس نامه وزارت‌خانه‌های کشور و علوم به استان‌ها در تاریخ 7 مهرماه ستاد هفته پژوهش به ریاست استاندار در البرز تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش و فناوری استان البرز متشکل از 7 کمیته در بخش‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: معرفی‌ ظرفیت و توانمندی‌های استان البرز از جمله اهداف این هفته و ستاد به شمار می‌آید.

وی در ادامه گفت: استان البرز به سبب وجود تمام پژوهشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی از جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور و نسبت به سایر استان‌ها برخوردار است که به طور قطع از این ظرفیت در هفته پژوهش بهره‌گیری می‌شود.

معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی استاندار با بیان اینکه سال گذشته بیش از 97 شرکت دانش‌بنیان در این همایش و نمایشگاه شرکت کردند، افزود: پیوند بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی همچنین صنعت، از دیگر اهداف جدی و در دستور کار این دوره از برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در سطح استان البرز است.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر "‌دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی" بیان کرد: باید با همکاری و مساعدت همگانی تمام دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی و پژوهشی نسبت به تحقق این شعار مهم اهتمام داشت.

وی با اشاره به اینکه پیرو برگزاری و برپایی نمایشگاه هفته پژوهش در سال گذشته از 3 پژوهشگاه برتر تقدیر به عمل آمد، افزود: در حاشیه این مراسم 8 کارگاه تخصصی نیز برگزار شد که خروجی خوبی داشت.

کامکار با بیان اینکه باید تلاش و برنامه‌ریزی به نحوی صورت گیرد که تمام مشکلات بخش صنعت و تولید به دانشگاه‌ها سرازیر شود، افزود: باید با روش‌های نوین و علمی و تجاری‌سازی صحیح محصولات، تولیدات در بازارهای بین‌المللی نیز جایگاه حقیقی خود را پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه دبیر جشنواره دانش‌آموزی این هفته مدیرکل آموزش وپروش استان است، تصریح کرد: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری همانند سال گذشته و با افزایش دو برابری غرفه‌ها و ظرفیت در استان البرز برپا می‌شود.

وی گفت: امسال در مراسم مرکزی هفته پژوهش که به صورت کشوری در ستاد مرکز تهران برگزار می‌شود برای هر استان از جمله البرز غرفه‌ای در مساحت 20 متر برای به منصه ظهور گذاشتن توانمندی‌های هر منطقه اختصاص داده شده است.

قائم مقام ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز با تاکید بر اینکه استان البرز در بخش‌های مختلف از جمله تولید دارو در کشور موفقیت‌های بی‌نظیری را از آن خود کرده است، گفت: بنا ست همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به استان البرز از یک داروی مهم و حیاتی کشور در پارک علم و فناوری رونمایی شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه بازدید مقامات کشوری از نمایشگاه هفته پژوهش در سال گذشته سبب شد جایگاه استان در این بخش ارتقاء خوبی داشته باشد، افزود: بیشترین تولیدات مهم و دانش‌بنیان را باید به استان البرز اختصاص دهیم.

کامکاربا تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی در دولت کنونی مورد توجه خاص و ویژه‌ای قرار گرفته که این امر در استان البرز نیز اجرایی شده است، بیان کرد: سال گذشته 35 درصد از غرفه‌های نمایشگاه به بخش خصوصی اختصاص داده شده بود.

وی در ادامه افزود:  امسال نیز در نظر داریم برای  برپایی نمایشگاه هفته پژوهش از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز