خبرگزاری کار ایران

آیت الله مکارم شیرازی

داعش حمایت نشود؛نابود می‌شود/غربی‌ها از تروریست حمایت نکنند

یکی از مراجع تقلید با محکوم کردن حادثه‌های تروریستی دردناک اخیر در لبنان، عراق، افغانستان و فرانسه گفت: اگر گروه تروریستی داعش حمایت نشود، به سرعت ریشه‌کن می‌شود.

به گزارش ایلنا از قم، آیت الله مکارم شیرازی روز یکشنبه در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، اظهار کرد: امت اسلامی باید بیدار شود و دست به دست هم دهد، با هم متحد شوند؛ در این صورت ریشه‌کن کردن این تکفیری‌ها و تروریست‌ها برای ما مسلمانان مشکل چندانی ندارد. متاسفانه برخی کشورهای اسلامی از آنها حمایت همه جانبه می‌کنند. 

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ما همه این جنایت‌ها را محکوم می‌کنیم، تصریح کرد: به دنبال این حادثه‌ها و جنایت‌ها تمام اروپا در وحشت فرو رفته است؛ البته دامنه آن به جاهای دیگر و به غیر اروپا هم می‌رسد. 

وی تاکید کرد: از عجایب روزگار اینکه بنیانگذاران این گروه‌ها این جنایت‌ها را محکوم می‌کنند؛ اینها در واقع خودشان را محکوم می‌کنند. 

وی تصریح کرد: آیا آنها از خواب بیدار می‌شوند تا ببینند این بلا دامن گیر خودشان شده است و این ماری که پرورش داده‌اند خودشان را نیش می‌زند یا همچنان مسیر خود را طی می‌کنند؟ 

این مرجع تقلید ابراز امیدواری کرد: غربی‌ها و کشورهایی که تروریست‌ها را حمایت و تجهیز کرده و می‌کنند سر عقل بیایند، دست از حمایت بردارند. 

آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن نفاق و دورویی غرب و آمریکا در ماجرای مبارزه با تروریسم، اظهار کرد: از یک طرف آمریکا عامل‌های خود را می‌فرستد تا آنها را آموزش دهند، از سویی دیگر عربستان و برخی کشورهای دیگر منطقه پول و سلاح در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند. 

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: اگر داعش حمایت نشود به سرعت از بین می‌رود، منتهی وقتی با هواپیما بسته‌های سلاح و غذا برایشان می‌ریزند نفوذشان بیشتر می‌شود. 

وی یادآور شد: جمعیت داعش و تروریست‌ها به طوری که اهل اطلاع می‌گویند جمعیت زیادی نیست، منتهی حمایت همه جانبه می‌شوند، اگر این حمایت‌ها نبود ریشه کن کردن آنها کار چندانی نداشت.

کد خبر : ۳۲۲۱۳۲