خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی:

معضل اشتغال ناشی از بی‌توجهی به افراد کارآفرین و نخبه است

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۱۷۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: افزون بر دو هزار و 500 کارآفرین در این استان در جهت ایجاد اشتغال و رشد اقتصاد فعالیت دارند.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی در نشست‌خبری که در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی برگزار شد، از برگزاری نخستین هفته کارآفرینی در استان و کشور خبر داد و عنوان کرد: این هفته از ۲۴آبان ماه آغاز و تا ۳۰ ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی عنوان نخستین روز هفته کارآفرینی را «کارآفرین و آموزش و پرورش» بیان کرد و گفت: امروز کارگاه‌های آموزشی تخصصی کسب و کار و مدیریت و تامین مالی در کسب کار توسط مراکز مشاوره‌ای موسسه علمی صنعت خراسان برگزار شده و نیز تور کارآفرینی توسط بنیاد شهید با همکاری اداره کل تعاون، خانه صنعت و معدن خراسان رضوی از دو واحد صنعتی برگزار خواهد شد.

احمدی ادامه داد: دومین روز از هفته کارآفرینی به عنوان «کارآفرینی و بانوان» نام گذاری شده که از جمله برنامه‌های این روز می‌توان به برگزاری همایش کارآفرینان بانوان توسط کانون کارآفرینان خراسان رضوی با همکاری اداره کل تعاون استان و برگزاری تور کارآفرینی مخصوص بانوان اشاره کرد.

وی ابراز کرد: سومین روز از هفته کارآفرینی با عنوان «تعاونی‌ها و کارآفرینی» نام گذاری شده که در این روز نشست تخصصی با همکاری انجمن کارآفرینی، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها با عنوان بررسی راهکارهای کارآفرینانه در توسعه تعاونی ها برگزار خواهد شد.

وی گفت: سومین تا هفتمین روز نیز با عنوان «کارآفرینی و مشاوره»، «کارآفرینی و خلاقیت» و «کارآفرینی بسیج و اقتصاد دولتی» نام گذاری شده که یکی از مهمترین اقدامات این هفته ارائه مشاوره رایگان از ساعت ۹ الی ۱۲ صبح به تمامی افرادی است که می‌خواهند وارد حوزه کسب و کار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی تعداد مراکز مشاوره‌ای درباره مسائل کارآفرینی را ۲۳ مرکز اعلام و ابراز کرد: در 7ماهه نخست امسال 6 هزار و ۹۰۰ نفر در این مراکز خدمات مشاوره‌ای دریافت کرده‌اند.

وی در تعریف کارآفرین تصریح کرد: کارآفرین فردی است که با نوآوری از شرایط موجود یک کار جدید و ارزش اقتصادی تازه ای را به وجود آورد که در سال گذشته ۲۳ کارآفرین برتر در سطح استانی طی جشنواره ای تقدیر و معرفی شدند.

محمود احمدی در جمع خبرنگاران به مناسب هفته جهانی کارآفرینی افزود: این تعداد کارآفرین در سامانه های مختلف ثبت شده اند و فعالیت رسمی دارند، البته جمعیت کارآفرینان خراسان رضوی بیش از این تعداد است اما آمارگیری دقیق از آنها امکانپذیر نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: بعضا معضل امروز اشتغال ناشی از بی توجهی به افراد کارآفرین و نخبه است که می توانند از فرصت‌ها استفاده و خلق فرصت‌های جدید داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین هماهنگی مناسبی بین رشته های تحصیلی موجود و تطبیق آن با نیاز بازار کار وجود ندارد لذا با توجه به کاهش استخدامهای دولتی توجه به کارآفرینی از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است.

احمدی گفت: کارآفرینان می‌توانند با هنرمندی و استفاده از فرصت‌های کوچک و تبدیل آن به فرصت‌های بزرگ درهمین فضا اقدام به ایجاد اشتغال نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خراسان‌رضوی در بین 31 استان کشور در خصوص آماده‌بودن فضای کسب و کار رتبه 11 را دارد که نسبت به سال گذشته 9 پله صعود کرده است.

وی گفت: از نمره 10 در حوزه فعالیت‌های کارآفرینی نیز رتبه خراسان‌رضوی 6.22 است که جایگاه به مراتب مطلوبی است.

جمعیت فعال استان خراسان‌رضوی در بهار سال 1393 تعداد دو میلیون و 116 هزار و 297 نفر بود که در بهار 1394 به دو میلیون و 100 هزار و 32 نفر کاهش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: به منظور برقراری توازن منطقه‌ای مراکز کاریابی ۳۰ مرکز کاریابی تا پایان سال جاری در حاشیه شهر مشهد افتتاح می‌شود.

احمدی اظهار کرد: یکی از مشکلات استان در حوزه مراکز کاریابی نبود توازن منطقه‌ای و شهرستانی این مراکز است که در این خصوص ۳۰ مرکز تا پایان سال جاری در منطقه حاشیه شهر مشهد افتتاح می‌شود.

وی تعداد مراکز کاریابی خراسان‌رضوی را ۶۲ مرکز اعلام کرد و افزود: از مجموع این مراکز ۳۳ مرکز در مشهد و مابقی در سایر شهرستان‌ها فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز