خبرگزاری کار ایران

از سوی مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری زنجان

برنامه‌های ارتقاء سرمایه اجتماعی تشریح شد

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری زنجان با اشاره به اینکه ۱۳ دستگاه برنامه‌های خود را در بخش ارتقاء سرمایه اجتماعی به استانداری ارسال کرده‌اند، گفت: این برنامه‌ها در راستای ارتقاء سرمایه اجتماعی‌ست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فاطمه کرباسی، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری زنجان امروز دوشنبه (۲۵آبان) در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان زنجان، گفت: ۱۳ دستگاه اجرایی استان ملزم به ارسال برنامه‌های خود در راستای ارتقاء سرمایه اجتماعی بودند.

کرباسی، به برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان زمینه اشاره کرد و ادامه داد: جذب مشارکت‌های مادی و معنوی مردم در جهت رفع مشکلات، جذب حامی برای تکریم و کمک‌های مادی به ایتام و ارائه خدمات حقوقی و قضایی به خانواده‌های تحت حمایت از جمله این برنامه‌هاست.

این مقام مسئول تقویت پایگاه‌های اجتماعی و تاسیس هفت پایگاه سلامت روان را از برنامه‌های بهزیستی استان اعلام کرد و ادامه داد: حمایت از بانوان فرهیخته و فعال در حوزه دینی نیز از سوی تبلیغات اسلامی استان پیشنهاد شده است.

کرباسی شناسایی اسطوره‌های همت و غیرت جامعه کار و تلاش، شناسایی و معرفی واحدهای تولیدی و تعاونی‌های نمونه فرهنگی و برگزاری جشنواره استان امتنان را از برنامه‌های پیشنهادی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد و افزود: طرح طبقه بندی زندانیان براساس جرم و تیپ شخصیتی افراد نیز از سوی اداره کل زندان‌ها پیشنهاد شده است.

به گفته وی، ارتقاء کیفیت مدرسان، نیازسنجی رشته‌های موردنیاز در سطح استان، بررسی و نیازسنجی ایجاد مراکز آموزشی علمی و کاربردی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای دانشجویان از برنامه‌های دانشگاه علمی و کاربردی استان زنجان پیشنهاد شده است.

کرباسی در ادامه به جمع بندی این برنامه‌ها در راستای طرح ارتقاء سرمایه اجتماعی اشاره کرد و افزود: هر نوع فعالیت که منجر به افزایش عمومی شود و اعتماد مردم را به زندانیان پس از خروج از زندان تامین کند کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد.

به گفته این مقام مسئول آموزش فرهنگ و سرمایه اجتماعی به دانشجویان، امداد محله با محوریت مساجد، اجرای طرح رحمت و آموزش مهارت‌های زندگی در روستا‌ها، ترویج ورزش‌های عمومی، تجلیل و تکریم جوانان بر‌تر و اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر افزایش سرمایه اجتماعی را در استان در پی خواهد داشت.

کد خبر : ۳۲۲۳۵۳