خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران خبر داد

لیستی برای انتخابات ارائه نشده است

تاکنون هیچ لیستی از این تشکیلات ارائه نشده است، اما شرایط را برای کسانی که تایید صلاحیت می‌شوند فراهم کنیم تا بتوانند در سرنوشت انتخابات اثرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سعید میرزایی کوتنایی در نشست خبری با اصحاب رسانه از تشکیل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در مازندران خبر داد و اظهار داشت: این شورا تمامی گروههای سیاسی اصلاح طلب با هدف انسجام بخشی و ساماندهی کل گروه‌ها ی سیاسی اصلاح طلب در تمامی شهرستانهای مازندران شکل گرفته است.

وی با اعلام اینکه ۱۶ حزب فعال اصلاح طلب درکشور و همچنین در شهرهای مازندران مشغول به فعالیت هستند، افزود: نگاه کلی اصلاح طلبان نگاه به توسعه سیاسی و پرداختن به امور مدیریتی در سطح کلان است.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران تشویق مردم را به حضور پرشور در انتخابات عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است که در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات خبرگان رهبری بتوانیم گامهای موثری برداریم و نقش مهمی را در راستای حمایت از دولت و رهبری ایفا کنیم.

وی تصریح کرد: در انتخابات گذشته به دلیل عدم کار‌شناسی درست، انتخابات به سمت و سویی رفت که کشور دچار مشکلاتی شد و همچنین این مشکل موجب فراهم شدن دغدغه برای رهبر معظم انفلاب شد بنابراین این حزب سعی دارد با تدابیر درست فضا را به آن سمت و سو جهت ندهد.

میرزایی پاسداری از خون شهدا و حمایت از رهبری را از اهداف مهم این حزب عنوان کرد و گفت: تمام سعی این گروه و احزاب بر این است تا نظام جموری اسلامی قوت گرفته و از معضلات گذشته جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه این احزاب با تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود از منافع ملی و استانی در راستای اهداف دولت حمایت کرده و برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید تلاش می‌کنیم، افزود: دولت تدبیر و امید با درایت و تدابیری که اتخاذ کرد توانست تیم مذاکره کننده را پای میز مذاکره کشانده و جمهوری اسلامی را در دنیا بعنوان ابر قدرتی که در یک طرف میز مذاکره و ۶ کشور دیگر در طرف دیگر معرفی کند.

میرزایی به حضور پر رنگ اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: تعدادی از اعضای شورای مشورتی و همچنین نخبگان سیاسی اصلاحات و شورای سیاست گذاری با محوریت شورای هماهنگی بعد از اینکه در هر شهرستانی شکل گرفته و بعد ثبت نام کاندیدا و همینطور تاییده شورای نگهبان از کاندیدا‌ها حمایت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی که آیا تاکنون لیستی از نامزدهای انتخابات اصلاح طلب از این تشکیلات معرفی شده است یا خیر؟، گفت: تاکنون هیچ لیستی از این تشکیلات بیرون داده نشد اما شرایط را برای کسانی که تایید صلاحیت می‌شوند فراهم کنیم تا بتوانند در سرنوشت انتخابات اثر گذار باشند.

میرزایی بیان کرد: هر مسئولی این اختیار را دارد تا بر اساس موازین و شرایط موجود تغییراتی را در مجموعه خود انجام دهد، ولی با این حال تشکیلات مزبور از استاندار که از بدنه همین دولت و همین تشکیلات است حمایت می‌کند اما چنانچه جایی نیاز به انتقاد داشته باشد انتفاد نیز خواهد کرد و استاندار نیز باید نقد‌ها را در راستای تحقق و توسعه استان و مردم بپذیرد و راه نقد‌ها را نبندد و از افکار و اندیشه‌های نخبگان نیز استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه شورای هماهنکی اصلاحات شناسنامه دار است و دبیر کل آن در سطح کشور از معتمدین ریاست جمهوری است، افزود: تاکنون آنچیزی که ما را دچار مشکل کرد این بود بصورت تشکیلاتی عمل نکردیم و هر کدام پراکنده و جزیره‌ای به موضوعات نگاه کردیم بنابراین این نگاه در راستای اهداف تشکیلات اثر گذار نبود اما در حال حاضر همه افراد مصصم‌تر از گذشته درصدد یکپارچگی و تعامل بیشتر برای رسیدن به اجماع در تصمیم و انسجام در عمل هستند.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران به تشکیلات کارگری و تاسیس خانه کارگر اشاره کرد و افزود: این تشکیلات در طول هشت سال توانست با تمام مشکلاتی که در پیش و روی داشت اقتدار خودش را حفظ کند و در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته باشد.

وی در ادامه بیان داشت: اصلاح طلبی یک تفکر است در راستای پایبندی به تمام موازینی که در قانون اساسی مطرح شد و هچنین با پایبندی به ولایت فقیه. بنابر این ما نمی‌خواهیم مانند بعضی از گروههای افراطی وارد جامعه شویم و فضا را انحصاری کنیم.

میرزایی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه اگر کاندیداتوری که نتواند از شورای نگهبان صلاحیت نامزدی را کسب کند شما در این شرایط آیا ورود پیدا می‌کنید یا خیر؟، گفت: ما نیز تلاش می‌کنیم یا ورود پیدا کردن در این مسئله ازنامزدهای اصلاح طلب حمایت کنیم چون دولت نیز به موضوع حساسیت دارند بطوری که رهبری نیز در طول دوران انتخابات ورود پیدا کردند و با درایت ایشان بسیاری از مشکلات حل و فصل شد.

وی هم‌صدایی با مسئولین را ازدیگر اهداف این گروه دانست و عنوان کرد: اگر همه ما باهم همصدا باشیم به طور حتم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد البته با حفظ حق انتقاد و بیان و نظرات برای تشکیلات، با این حال حمایت کورکورانه ازمدیران استانی و دیگر مدیران نخواهیم داشت.

کد خبر : ۳۲۲۳۷۹