خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان

نقش رسانه‌ها در حفاظت از منابع طبیعی انکارناپذیر است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در اطلاع‌رسانی در زمینه حفاظت از منابع طبیعی دارند.

به گزارش ایلنا از زنجان، بهمن اسکندری،امروز سه شنبه (۲۶آبان) با بیان اینکه همه مسئولان اجرایی کشور در زمینه حراست از منابع طبیعی تاکید دارند، اظهار کرد: آب، خاک، جنگل و مرتع جزو ثروت‌های ملی به حساب می‌آیند. وی با بیان اینکه حفاظت از جنگل‌ها و مراتع از عهدهٔ یک سازمان بر نمی‌آید، خاطرنشان کرد: همه آحاد مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی مسئول هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تاکید بر وظیفه رسانه ملی در فرهنگ‌سازی حفظ و صیانت از منابع طبیعی تصریح کرد: نقش رسانه ملی در این زمینه انکارناپذیر است.

اسکندری به چالش موجود در حوزه‌ منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: از جمله چالش‌های موجود در حوزه منابع طبیعی این است که بهره‌برداران و مسئولان در حوزه‌ منابع طبیعی با وجود داشتن آگاهی و علم در حراست از منابع طبیعی به وظیفه خود در این زمینه عمل نمی‌کنند.

این مسئول به اهمیت منابع طبیعی در تلطیف هوا و جلوگیری از فرسایش خاک اشاره کرد و گفت: علاوه بر داشتن آگاهی در خصوص صیانت از منابع طبیعی باید در این زمینه به باور برسیم.

وی با بیان اینکه الزامات قانونی در زمینه تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی چندان تاثیرگذار نیست تاکید کرد: برای حفاظت از منابع طبیعی، رسانه‌ها باید مسئولان منابع طبیعی را با نظرات کار‌شناسی خود بهره‌مند کنند.

اسکندری با اشاره به اینکه تمامی آحاد و دستگاه‌ها در حفاظت از این عرصه‌ها به فراخور حوزه فعالیت در حفظ و حراست منابع طبیعی سهیم هستند، اظهار کرد: فرهنگ منابع طبیعی باید به فرهنگی عمومی تبدیل شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اذعان تاثیر رسانه‌ها در فرهنگ سازی عمومی، گفت: نهادینه کردن باورو فرهنگ حراست و حمایت از منابع طبیعی نیازمند همت متولیان، آحاد مردم و رسانه‌هاست.

اسکندری با بیان اینکه صلابت و اقتصاد مردم عجین شده است یادآور شد: حرکت در مسیر نابودی جنگل‌ها و مراتع، سلامت نسل‌های آینده را تحت الشعاع قرار خواهد داد. وی ادامه داد: منابع طبیعی بستر توسعه پایدار در جامعه بوده و بهره گیری از این ظرفیت نیازمند کار کار‌شناسی ظرفیت سنجی است.

کد خبر : ۳۲۲۶۹۱