خبرگزاری کار ایران

بهادری:

دوره‌های آموزشی‌فرهنگیان ۹ شهرستان حوضه آبریز دریاچه‌ارومیه آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۸۸۳

نماینده مجری طرح احیای دریاچه‌ارومیه گفت: دوره‌های آموزشی‌فرهنگیان ۹ شهرستان حوضه آبریز دریاچه‌ارومیه آغاز می‌شود

به گزارش ایلنا، در مرحله‌اول طرح آموزش فرهنگیان شهرستان‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی که با همکاری استانداری آذربایجان‌غربی، ستاد احیای دریاچه ارومیه و سازمان دانش‌آموزی استان اجرا می‌شود، ۱۶ نفر از معلمان علاقه‌مند و فعال در زمینه دریاچه‌ارومیه پس از گذراندن آموزش‌های اولیه و آشنایی با برنامه‌های ستاد احیای دریاچه‌ارومیه، فرهنگیان شاغل در این حوضه آبریز را آموزش می‌دهند.

مرحله دوم این طرح نیز با آموزش ۶۰ نفر از معلمان شروع شده و دوره‌های آموزشی گسترده‌تری برای فرهنگیان آغاز می‌شود تا آنها نیز با انتقال مفاهیم و اهداف ستاد احیای دریاچه‌ارومیه به دانش‌آموزان گام‌های بزرگی در راستای کاهش مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بردارند.

نماینده مجری طرح احیای دریاچه‌ارومیه در نشست با معلمان شرکت‌کننده در مرحله اول طرح آموزش فرهنگیان با بیان اینکه مصرف آب در حوضه آبریز این دریاچه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، اظهار کرد: مصرف آب هم در حوزه‌شهری و هم در بخش کشاورزی حدود ۲ برابر استاندارهای جهانی است که آمار قابل قبولی نیست.

هادی بهادری آمادگی مردم برای اجرای پروژه‌های احیای دریاچه‌ارومیه را نسبتاً کم توصیف و عنوان کرد: باید با اقدامات فرهنگی و انتقال اطلاعات و اهداف ستاد به مردم، احیای این نگین زیبای شمال‌غرب کشور را به یک باور در مردم تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر تغییر رفتارهای زندگی گفت: اکنون نیاز به تغییر سبک در زندگی شخصی و اجتماعی احساس می‌شود که با این تغییرات الگوهای مصرف نیز بهینه خواهند شد.

بهادری همچنین بر لزوم مشارکت بانوان در اقدامات فرهنگی تاکید و اظهار کرد: بانوان بر مبنای اصول تربیتی بهترین تغییرات در نوع نگرش افراد به زندگی و الگوهای مصرف را می‌توانند ایجاد کنند.

در پایان علل و عوامل خشکی دریاچه ارومیه، راهکارهای احیای دریاچه‌ارومیه و اهم اهداف و اقدامات ستاد احیای دریاچه‌ارومیه با نظرات مربیان فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز