خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی

تکریم کارگران هدف اول خانه کارگر است

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: خانه کارگر به دنبال تحقق تکریم کارگران است.

"اسلام صادقی "در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: کارگران با وجود نقش مهمی که در جامعه ایفا می‌کنند، هیچگاه آنطور که باید مورد تکریم قرار نگرفته‌اند و به همین دلیل خانه کارگر به دنبال تحقق این امر است تا بتواند با ارائه خدمات و تسهیلات به کارگران، گامی در راستای بهبود زندگی آنها بردارد.

وی با اشاره به اینکه این نهاد کارگری در جهت خواسته‌های صنفی کارگران، فعالیت جدی داشته است، افزود: طی سال‌جاری در راستای ارائه خدمات‌دهی و ارتباط مستقیم با مدیریت و نمایندگان کارگران و شورای اسلامی کار و حتی کارگران، واحدها نسبت به جمع‌بندی مشکلات برای مسئولان و نمایندگان استانی و حتی انعکاس آن به مرکز را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

صادقی گفت: کارگران مشاغل آزاد و کارگران واحدهایی که فاقد بهره‌مندی از تسهیلات تعاونی مصرف هستند، می‌توانند با معرفی خانه کارگر به فروشگاه صنوف مشترک از خدمات آن بهره‌مند و به صورت اقساطی اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

مسوول خانه کارگر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه خانه کارگر از میان کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی عضو می‌گیرد، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت رایگان، خدمات فرهنگی، رفاهی و مشاوره‌های حقوقی قانون کار وتامین اجتماعی بخشی از خدمات خانه کارگر است.

وی از بهره‌مندی رایگان  1500 نفر از خدمات خانه کارگر در رشته‌های مختلف آموزشی طی سال گذشته خبر داد و گفت: گواهی پایان دوره آموزشی به این افراد  اعطاء شده است.

مسوول خانه کارگر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از اعضای خانه کارگر هیچ مبلغی در ازای آموزش‌های کوتاه مدت دریافت نمی‌شود، گفت: از سال 83 سالانه بالغ بر 2000 نفر از کارگران و اعضای خانواده‌هایشان در رشته‌های مختلف آموزشی، به صورت رایگان از تسهیلات و خدمات این تشکیلات استفاده می‌کنند.

صادقی با بیان اینکه خانه کارگر با هدف حمایت از قشر مستضعف جامعه کارگری و جامه عمل پوشاندن به خواسته‌های آنان تشکیل شده است، افزود: با توجه به افزایش تورم و ناچیز بودن حقوق و عدم قدرت خرید کارگران، خانه کارگر در جهت حمایت از آنها تمامی توان خود را بکار بسته چنانکه با ایجاد مراکز آموزش‌های بلندمدت و کوتاه مدت و نیز مجتمع‌های فرهنگی- ورزشی و عقد قرار داد با مراکز درمانی، آموزشی دولتی، خصوصی و حتی تامین اسکان کارگران و خانواده‌هایشان در مواقع مسافرت تلاش کرده است کمک حال این قشر باشد.

کد خبر : ۳۲۳۳۴۱