خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در یاسوج

بیش از ۸۵ درصد کارگران در شرکت‌های کوچک مشغول به کار هستند

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی بیش از ۸۵ درصد کارگران ما در شرکت‌های کوچک مشغول به کار هستند و این جهت‌گیری ما را برای آینده نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، علی ربیعی در جمع کارگران و تشکل‌های کارگری و بازنشستگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: وزیر بیکاران و غمخوار آنها هستم و رسالتی سخت و پیچیده بر عهده داریم.

ربیعی ادامه داد: چندین بار تاکنون رئیس‌جمهور نسبت به امنیت شغلی کارگران تأکید داشته و از ما خواسته است که سختی زندگی بازنشستگان را در نظر بگیریم که جز وظایف اولیه ما در این وزارتخانه است.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی بیان کرد: در شرایط کنونی کشور نیاز به جهش دارد پس از اینکه سال‌ها تحریم را که هزینه عزت کشور بود به جان خریدیم.

ربیعی گفت: با رهبری داهیانه رهبری شرایطی ایجاد شد که باید از منافع آن استفاده کنیم و امروز باید وضع جامعه را تغییر دهیم و نیاز داریم که سالانه حدود ۸۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

وی افزود: بیش از هر چیز نیاز داریم شغل برای افرادی ایجاد کنیم که تحصیلات بالا دارند و امروز ذائقه‌های کارگری تغییر پیدا کرده و باید به سمت مشاغلی برویم که برای خانواده‌ها شعار یک شغل برای یک خانواده را داشته باشیم.

ربیعی گفت: نیاز داریم که در کشور سرمایه‌گذاری کنیم و نیاز داریم که کارگران در مراکز تولیدی بزرگ و کوچک و خرد فعالیت کنند.

این مسئول بیان کرد: هر یک درصد رشد اقتصادی حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد و نیاز داریم که سرمایه‌گذار خارجی را وارد کنیم نه اینکه بازار خود را در معرض تاراج کالاهای خارجی قرار دهیم.

وزیر تعاون، کار و اجتماعی گفت: همه باید دست به دست هم داده و کفش و پارچه ایرانی را احیا کنیم زیرا در سال‌های اخیر حتی واردات میوه و سایر اقلام را داشتیم.

این وزیر دولت یازدهم گفت: تصمیمات سخت نیاز به اعتماد به یکدیگر و فضای آرام دارد و عده‌ای فکر می‌کنند در مخالفت با دولت مشی سیاسی را دنبال می‌کنند در حالی که موفقیت دولت در این مقطع موفقیت کل نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این مسئول گفت: امروز فرصت داریم که جهش کنیم و حلقه بسته غیر رشد را بشکنیم و نیاز به افرادی داریم که دلسوزانه بتوانیم پشت به پشت هم کار کنیم.

ربیعی با تأکید بر اینکه باید وضع ایران را تغییر دهیم، تصریح کرد: آیا نباید خجالت بکشیم از بازنشسته‌ای که وقتی در یخچال را باز کرده آن را خالی ببیند.

وی با بیان اینکه شغل ایجاد کردن دور از دسترس نیست، گفت: با تعامل و با یکدیگر بودن و پول را حیف و میل نکردن که استراتژی دولت است می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

وزیر تعاون، کار و اجتماعی اظهار کرد: در سیاست خارجی نشان دادیم که می‌توانیم حق خود را بگیریم و اکنون متکبرینی که حاضر نبودند بیش از رئیس یک اداره با ما سخن بگویند برای صحبت با ما صف کشیده‌اند.

ربیعی تصریح کرد: امسال سال سختی از نظر اقتصادی داریم اما این سال را با رشد مثبت اقتصادی ۳ درصدی تجربه می‌کنیم و در سال ۹۵ سال بهتری را تجربه خواهیم کرد.

وی گفت: چراکه امروز آرامش در فضای اقتصادی کشور وجود دارد و اقتصاد پیش‌بینی‌پذیری داریم.

وزیر تعاون، کار و اجتماعی خاطرنشان کرد: من هم معتقدم که باید برای مشاغل خرد و متوسط سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد و این راه ایجاد اشتغال بیشتر در کشور است.

ربیعی عنوان داشت: در جلسه شورای مشاوران اقتصادی رئیس‌جمهور طرح بسته سیاست اشتغال در دوران رونق ارائه می‌شود و این کار بعد از این است که بسته سیاستی اشتغال را سال گذشته تصویب کردیم.

وی با بیان اینکه به زندگی پایینی‌ها می‌اندیشیم، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ میلیون ایرانی را بیمه کردیم.

وزیر تعاون، کار و اجتماعی در پایان خطاب به کارگران و بازنشستگان با بیان اینکه دفترچه‌های شما هیچ اعتباری نداشت، افزود: خوشحالیم که امروز به ارزش نسبی دست یافته‌اند.

کد خبر : ۳۲۳۴۶۹