خبرگزاری کار ایران

رییس شوراهای کار مازندران

امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه کارگران است

رییس شوراهای کار مازندران تصریح کرد: امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه کارگران است و در حال حاضر کارگران قراردادی نمی‌توانند برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم‌شهر، میرعلی شیرافکن در مراسم تصویب قانون کار اظهار کرد: عده‌ایی که قانون کار را با منافع خود در تضاد می‌دیدند سعی در جلوگیری از به ثمر رسیدن قانون کرده و مدام مانع تراشی می‌کردند و در ‌‌نهایت یکی از مترقی‌ترین قانون‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیست و نهم آبان ماه سال ۱۳۶۹ تصویب شد.

وی ادامه داد: قانون کار که در حقیقت روابط بین شرکای اجتماعی بویژه کارگر و کارفرما را ترسیم می‌کند بار‌ها مورد تاکید و تاثیر بنیانگذار جمهوری اسلامی قرار گرفت و بدین ترتیب برگ زرین دیگری در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی بر صفحات پر شمارش افزوده شد.

وی با اشاره به موضوع ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی گفت: تجمیع منابع در سازمان‌های بیمه‌گر متعدد که منشا حق بیمه متفاوتی دارند به هیچ وجه کارآفرینی ایجاد نخواهد کرد و صندوق تامین اجتماعی حاصل تلاش کارگر و کارفرماست و دست‌اندازی به این صندوق از نظر شرع و قانون جایز نیست.

کد خبر : ۳۲۳۵۶۵