خبرگزاری کار ایران

با اجرای طرح‌فرهنگی آموزشی خط سفید:

آمار تصادفات رانندگی منطقه 20 تهران کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۵۹۱

شهردار منطقه 20 در جمع روحانیون شهرستان‌ری با ارائه کاهش آمار تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی از اثربخشی ویژه برنامه‌های آموزشی طرح خط سفید در این منطقه جنوبی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جنوب استان‌تهران، منصور کتان‌باف در نشست‌فصلی روحانیون شهرستان ری که با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری‌تهران برگزار شد، گفت: طرح آسمان‌آبی، زمین پاک و خط سفید با هدف ارتقاء سطح زندگی و انضباط اجتماعی شهروندان طی دو سال گذشته در مناطق پایتخت در قالب آموزش‌های هدفمند اجتماعی به اجرا درآمده که اکنون شاهد اثربخشی این اقدام فرهنگی هستیم.

کتانباف کاهش آمار تصادف‌های رانندگی در منطقه 20 را یکی از مهمترین نتایج اجرای طرح آموزشی خط سفید برشمرد و افزود: تعداد تصادف‌های خسارتی، جرحی و فوتی این منطقه در سال 92 به ترتیب 1152، 751 و 35 مورد بوده است که در سال‌جاری به 694، 497 و 12 مورد کاهش یافته است.

وی درباره موفقیت طرح آسمان آبی، زمین پاک که در قالب آموزش چهره به چهره مدیریت پسماند و تولید زباله‌شهری در حال اجراست نیز گفت: طی دو سال گذشته میزان تفکیک‌پسماند از مبدا منطقه 20 از 10  به 17 درصد افزایش داشته که در تلاشیم این میزان را به 30 درصد برسانیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون‌فرهنگی شورای‌اسلامی شهر تهران نیز گفت: امروز شهرداری برای امور دینی از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در جامعه به خوبی سرمایه‌گذاری کرده چراکه ما معتقدیم هزینه بودجه برای مساجد، حوزه‌های علمیه و مراکز دینی نوعی سرمایه‌گذاری است.

ناصحی با اشاره به اینکه ساخت 400 مسجد محله‌ای در دستور کار شهرداری‌تهران قرار دارد، افزود: این مجموعه شهری علاوه بر بهسازی و تجهیز مساجد تاکنون بیش از 100 باب مسجد در شهر تهران احداث کرده و به متولیان امر سپرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت‌شهری به بیش از 90 درصد مسائل شهر تهران ورود کرده، ادامه داد: ورود شهرداری با نگاه همکاری، کمک و پیشبرد امور است و به عنوان مثال در ارتباط با مساجد قصد تولی‌گری مساجد را ندارد و تمامی اقدامات حمایتی با هدف کمک به متولیان و شهروندان انجام می‌شود.

ناصحی مساجد را به عنوان زادگاه انقلاب معرفی کرد و گفت: تمام مسئولان و نهادهایی که دغدغه فرهنگ را دارند در قبال مساجد و مراکز دینی مسئول هستند و بایستی دین خود را به این محل‌های مقدس ادا کنند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین جواد صادق‌زاده رئیس فعالیت‌های دینی شهرداری‌تهران ضمن تقدیر از حمایت‌های شهرداری منطقه 20 از مساجد شهرری، گفت:  نقش علما و روحانیون برای فرهنگ‌سازی اموری همچون رفع مشکلات ترافیکی بسیار ارزشمند است.

صادق‌زاده عدم رعایت قوانین ترافیکی را حق‌الناس و تضییع حقوق دیگران برشمرد و ادامه داد: روحانیون با تلفیق  امور شهری و آموزه‌های دینی می‌توانند در این فرهنگ‌سازی بسیار تاثیرگذار عمل کنند.

رئیس فعالیت‌های دینی شهرداری‌تهران در ارتباط با مدیریت‌پسماند نیز گفت:  روزانه یک میلیارد و 200 میلیون تومان و سالانه حدود 450 میلیارد تومان بابت جمع‌آوری زباله در شهر تهران هزینه می‌شود که با ترویج‌فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا و کاهش تولید زباله می‌توانیم این رقم را کاهش دهیم.

نشست فصلی روحانیون شهرری از سلسله جلساتی است که از سوی معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 20 و به منظور برقراری تعامل با روحانیون برای سومین‌بار در سال‌جاری برگزار شد و رئیس کمیسیون‌فرهنگی شورای‌اسلامی شهر تهران، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری‌تهران، شهردار و مدیران‌ارشد شهرداری منطقه 20 و حدود 200 نفر از ائمه جماعات و روحانیون از حاضران این نشست بودند.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز