خبرگزاری کار ایران

معاون آبفای گیلان خبرداد

احداث 10 تصفیه خانه محلی در رشت

معاون مهندسی و توسعه آبفای شهری گیلان از احداث 10 تصفیه خانه محلی در نقاط بالادست مرکز رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا، هادی نیزه‌باز با بیان اینکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهر رشت نیازمند 700 میلیارد تومان اعتبار است، اظهار کرد: مشکل فاضلاب رشت در مدیریت یکپارچه قابل حل است.

وی افزود: این طرح اعتبارات کلان می‌خواهد و با توجه به شناسایی منابع آلوده کننده، با همکاری دستگاههای ذیربط می توان نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

نیزه باز، ادامه داد: فاضلاب رشت دارای طرح مطالعات مصوب است که از سالیان قبل با توجه به منابع تخصیصی آغاز شده است و اکنون تصفیه خانه فاضلاب فخب با ظرفیت 63000 مترمکعب، در مدار بهره برداری بوده که قسمتی از فاضلاب شهر رشت توسط یک تلمبه خانه به آن هدایت می شود.

وی تصریح کرد: انتقال بخشی از فاضلاب منطقه غربی رشت شامل احمدگوراب و نخودچر نیز تا دهه فجر اجرایی خواهد شد که جمعیت برخوردار از این طرح حدود 200 هزار نفر خواهند بود.

معاون آبفای گیلان با اشاره به طرحهای موازی طرح فاضلاب رشت، افزود: یکی از تلمبه خانه های اصلی شهر در شرق رشت احداث شده که با راه اندازی خط انتقال منطقه و بهره برداری از آن تا خرداد ماه سال آتی پیش بینی می گردد 20 هزار مترمکعب فاضلاب به تصفیه خانه انتقال یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی و عدم تأمین اعتبارات مورد نیاز در اجرای کلی طرح فاضلاب رشت، پیش بینی های زودهنگام در قالب طرحهای کوتاه مدت در دستور کار بوده که احداث 10 تصفیه خانه محلی در نقاط بالادست مرکز رشت از اهم آن است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای گیلان خاطرنشان کرد: با احداث و بهره برداری از تصفیه خانه های محلی قسمت قابل توجهی از فاضلاب خطوط انتقال شبکه وارد این تصفیه خانه ها و بخشی نیز به فخب هدایت خواهد شد که امیدواریم بیش از 80 تا 90% مشکل فاضلاب رشت مرتفع گردد.

کد خبر : ۳۲۳۹۶۰