خبرگزاری کار ایران

اتباع و مهاجرین خارجی مقیم کاشان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان گفت: اتباع و مهاجرین خارجی ساکن در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مسلم آشوری مدیر بیمه سلامت شمال اصفهان افزود: کلیه اتباع و مهاجرین خارجی ساکن درشهرستانهای کاشان و آران و بیدگل که دارای کارت آمایش باهویت معتبر هستند تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: ارائه خدمات به این فراد بر اساس دستورالعمل سازمان بیمه سلامت یران به صورت سه بسته خدمتی خواهد بود. بسته اول، ویژه بیماران خاص بوده که بیمه سلامت آنان رایگان است و نیاز به پرداخت هیچگونه حق بیمه از سوی آنان نیستند.

آشوری با بیان اینکه بسته دوم پوشش بیمه سلامت اتباع و مهاجرین خارجی ویژه اقشار آسیب پذیراست، افزود: گروه اقشار آسیب پذیر، فقط یک چهارم حق بیمه معمولی را پرداخت خواهند کرد که میزان آن، مبلغ ٢٤ هزار و ٣٠٠ تومان برای شش ماه تعیین شده است.

وی اضافه کرد: مابقی حق بیمه این دوگروه را، کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می کند. بسته سوم، شامل سایر اتباع و مهاجرین خارجی که جزو دو گروه مذکور نباشند، بوده و سرانه پرداخت از سوی آنان، ٩٧ هزار و ٢٠٠ تومان برای هر شش ماه تعیین شده است.

 وی گفت: هزینه صدور هر دفترچه بیمه، فقط هزار تومان تعیین شده و مبلغ ثبت نام متقاضیانی که اطلاعات آنان، دو هزار تومان درنظر گرفته شده است.

آشوری از متقاضیان خواست تا قبل از ثبت نام، نسبت به مطالعه ضوابط و شرایط ثبت نام اقدام کرده و در صورت هرگونه سوال، با اداره بیمه سلامت کاشان و یا آران و بیدگل، تماس حاصل فرمایند.

وی بیان کرد: باهماهنگی های بعمل آمده این افراد می توانند جهت تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت با در دست داشتن کارت های امایش معتبرخود و خانواده هایشان به همراه هزینه اعلام شده به دفاتر کفالت اتباع واقع در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل مراجعه نموده و پس از صدور کارت و یا دفترچه از خدمات این سازمان بهره مند گردند.

وی در پایان گفت: افراد بیمه شده نیازمند بستری، صرفا در صورت بستری در بیمارستان های دولتی، از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند. همچنین به غیر از بیمه شدگان با بیماری خاص که دفترچه بیمه سلامت دریافت می کنند، سایر افراد دفترچه دریافت نکرده و صرفا کارت بیمه سلامت دریافت خواهند کرد.

کد خبر : ۳۲۴۰۰۶