خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز اربعین حسینی

پیاده‌روی «جاماندگان قافلۀ اربعین کربلا» در کاشان برگزار می‌شود

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از برگزاری پیاده‎روی بزرگ خانوادگی «جاماندگان قافلۀ اربعین در کربلا» همزمان با اربعین حسینی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مجتبی رضازاده، در نخستین نشست کمیتۀ هماهنگی برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی با محوریت این سازمان و همکاری دیگر نهادهای شهرستان، هدف از برگزاری پیاده‎روی بزرگ خانوادگی را ایجاد شور و نشاط حسینی، فراهم کردن فضای معنوی و روح‌بخش برای افرادی که روز اربعین حسینی نتوانستند به زیارت سید و سالار شهیدان در کربلا بروند عنوان کرد.

وی، ایجاد شور حسینی همگام با ورزش و نشاط جسمانی، تشویق جوانان و نوجوانان و حضور شهروندان در برنامه‌های فرهنگی معنوی را از دیگر اهداف برگزاری این پیاده روی بزرگ دانست.

مشاور شهردار کاشان اظهار کرد: عاشقان حرم ابا عبدالله الحسین (ع) ساعت ۸ صبح روز «اربعین حسینی» چهارشنبه ۱۱ آذر ماه مسیر ۲۸۰۰ متری از مرکز فروش گل یاس نبش تقاطع خیابان انتظام به طرف مصلای بقیه الله الاعظم (عج) را با پای پیاده طی می‌کنند.

رضازاده، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اهدای بسته‌های فرهنگی، ایستگاه‌های توقف با ویژه برنامه‌های ضرب‌آهنگ شیر خدا، مداحی، پذیرایی، نذر آش و نصب علم مشکی را از جمله فعالیت‌های پیش‌بینی شده با دیگر دستگاه‌ها در این شهرستان برشمرد.

وی، متحد الشکل بودن لباس‌های شرکت کنندگان، دانش آموزان مدارس، هیئات‌ و باشگاه‌های ورزشی با آرم‌های مخصوص، توزیع تراکت، ارائه پرچم به شهروندان، ارائه تعرفه‌ها با قرعه کشی و توزیع اقلام تبلیغاتی را از دیگر برنامه‌های این مراسم عنوان کرد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، نصب چادرهای امداد توسط جمعیت هلال احمر، اعزام سه دستگاه موتور جهت جلوگیری از اطفای حریق توسط سازمان آتش نشانی، مسدود کردن و کنترل خیابان‌ها و میادین توسط پلیس راهور، سرویس‌دهی سازمان اتوبوسرانی برای برگشت مسیر مشخص شده، حضور یکدستگاه آمبولانس توسط دانشگاه علوم پزشکی، استفاده از ظروف گیاهی یکبار مصرف با تائید معاونت بهداشتی، تهیه پوسترهای تبلیغاتی، ارسال پیامک انبوه و هماهنگی با اصحاب رسانه و برنامه تلویزیونی کاشانه را از دیگر فعالیت‌های این مراسم ذکر کرد.

رضازاده، با اشاره به اینکه حرکت پیاده‎روی بزرگ خانوادگی «جاماندگان قافلۀ اربعین در کربلا» در ۲ مرحله اجرا خواهد شد گفت: حرکت نخست ساعت ۸ تا ۱۰صبح از مرکز فروش گل یاس تا مسجد الرضا (ع) و پذیرایی در ایستگاه‌های صلواتی و ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر برپایی نماز جماعت به امامت آیت الله عبدالنبی نمازی نمایندۀ ولی فقیه و امام جمعۀ کاشان، مدیحه‌سرایی، سخنرانی و پذیرایی از عزاداران حسینی برپا می‌شود.

وی، با تاکید بر اینکه این مراسم با شعار «هیهات من الذله و لبیک یا حسین» برگزار می‌شود گفت: عاشقان به اباعبدالله الحسین (ع) حضورشان را در پیاده‌‍‌روی اربعین حسینی با «هرکه دارد هوس کرببلا بسم الله» پرشور نشان خواهند داد.

کد خبر : ۳۲۴۰۱۲