خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری

برخورد قاطع با تخلفات انتخاباتی

رییس ستاد انتخابات شهرستان ساری گفت :آبروی نظام و فرمانداری را با هیچ چیزعوض نمیکنم وبا قاطعیت بامدیران ومسئولانی که بخواهند شائبه ایجاد کنند و موجب سلب اعتماد مردم به مسئولان شوند، برخورد خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، احمد حسین زدگان فرماندار مرکز استان در دهمین جلسه اعضای ستاد انتخابات فرمانداری شهرستان ساری  با تاکید بر حضور با شکوه و گسترده مردم در انتخابات پیش رو گفت: مهمترین وظیفه برگزارکنندگان انتخابات حضور پرشور مردم و اجرای دقیق قوانین است.

حسین زادگان با تاکید براینکه انتخابات از عرصه های مهم قانونی است، خاطر نشان کرد: حضور و مشارکت مردم در انتخابات بیانگر این است که مردم در تمامی سطوح مدیریتی،‌ نظارتی،‌ اجرایی و حاکمیتی نقش تأثیرگذار و مهمی دارند.

فرماندار شهرستان ساری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند سالجاری، اضافه کرد: انتخابات یک بحث حیثیتی و ملی برای نظام و دولت است وسلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم که همواره در صحنه های مختلف پشتیبان نظام بوده اند، با اهمیت و بسیار باارزش است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان ساری با اشاره به اینکه رعایت اصل بی طرفی توسط مجریان و برگزار کنندگان انتخابات امری مهم و ضروری است اظهار کرد: همه عوامل و نیروها باید با رعایت اصل همدلی و تعامل، تعهد و پایبندی به قانون و مقررات مربوطه، در زمان برگزاری انتخابات تنها به وظایف و امور محوله خود براساس قانون پرداخته و از هرگونه جانبداری از شخص و گروه خاصی پرهیز نمایند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان ساری اضافه کرد: اگر گرایشات سیاسی مجریان انتخابات در برگزاری انتخابات وارد و خللی ایجاد کند به اعتماد مردم لطمه وارد می شود که این خود نوعی خیانت در حق آنهاست.

رییس ستاد انتخابات  شهرستان ساری با اشاره به دو سند تاریخی فرموده امام (ره) گفت: میزان رای ملت است وهمچنین حق الناس خواندن رأی مردم توسط مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: رأی مردم به عنوان یک امانت در صندوق آرا ریخته می شود لذا دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید از این امانت پاسداری کنند تا خدشه ای به اعتماد عمومی مردم وارد نشود.

احمد حسین زادگان با تأکید به اینکه آموزش نقش اساسی دارد، اظهار کرد: آموزش برای تمام رده های حاضر در انتخابات امری لازم و ضروری است از اینرو در دوره های آموزشی قوانین، مقررات و آئین نامه های مربوط به هر انتخابات به صورت جداگانه ارائه شود تا در روز اخذ رأی بدون کمترین مشکل و شائبه ای روند انتخابات اجرا شود.

وی با اعلام اینکه فرمانداری ساری به عنوان شهرستان مرکز استان نسبت به سایر مناطق و شهرستان‌های استان وظیفه سنگین تری را در انتخابات بر عهده دارد، افزود: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری فرمانداری ساری  به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان و در انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان می باشد.

وی با تاکید براینکه  برگزاری همزمان دو انتخابات نیازمند برنامه ریزی منسجم و جدی می باشد، گفت: باید برای برنامه ریزی بهتر و مناسبتر، گزارشی از برگزاری انتخابات های گذشته تهیه گردد تانقاط قوت و ضعف مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان ساری  رعایت دقیق زمان را در انتخابات مهم دانست و بیان کرد: باید هر اقدامی که در راستای برگزاری انتخابات صورت می پذیرد براساس برنامه زمانبندی ارائه شده آغاز و پایان پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید همه دست اندرکاران در امر انتخابات به قانون و قانونمداری توجه ویژه داشته تا این انتخابات نیز در نهایت سلامت و امنیت برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان ساری ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع انتخابات همه مسئولین در دستگاه های اجرایی در رده ها و سطوح مختلف باید این ستاد را در راه رسیدن به اهداف مورد نظر یاری نمایند.

فرماندار مرکز استان با اشاره به ماده 59 فصل ششم قانون انتخابات قانون انتخابات مبنی بر هیچ مدیر دستگاهی حق استفاده از امکانات دولتی له یا علیه شخص خاصی در دوران انتخابات را ندارد و با فرد خاطی برخورد می‌شود، گفت: اجازه نخواهم داد که مدیری از امکانات دولتی وعمومی برای تبلیغات نامزدها استفاده نماید و در صورت مشاهده در راستای سالم سازی و سلامت انتخابات با متخلفان با همکاری دستگاه قضایی بر طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: ایجاد بستر آرام و بدور از تنش و جلب اعتماد مردم به مسئولان و مجریان انتخابات و زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم از مهمترین سیاستهای مدیریت ارشد شهرستان ساری برای برگزاری این انتخابات است.

حسین زادگان با بیان اینکه آبروی نظام و فرمانداری را با هیچ چیز عوض نمیکنم، تصریح کرد: با قاطعیت با مدیران و مسئولانی که بخواهند شائبه ایجاد کنند و موجب سلب اعتماد مردم به مسئولان شوند برخورد خواهم نمود.

فرماندارشهرستان ساری تأکید کرد: همه ما ملزم به رعایت بی طرفی و اجرای دقیق قوانین هستیم و فضای انتخابات باید با نشاط، رقابتی و پرشور باشد و این جز با عملکرد درست دست اندرکاران انتخابات مسیر نمی‌شود.

در این نشست  اعضای ستاد انتخابات  به ارائه نقطه نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود در زمینه های مختلف کاری و نیز گزارشی از اقدامات انجام شده پرداختند.

کد خبر : ۳۲۴۱۱۳