خبرگزاری کار ایران

در نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان

کلیات ایجاد سازمان میادین میوه و تره بار و مشاغل شهریکاشان تصویب شد

در نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان کلیات ایجاد سازمان میادین میوه و تره بار و مشاغل شهری و همچنین کلیات و بخش اعظمی از جزئیات طرح مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کاشان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، بر اساس لایحه ارائه شده توسط شهرداری کاشان، کلیات تاسیس سازمان کشتارگاه و میدان میوه و تره بار کاشان با هدف ساماندهی بهتر امور تحت پوشش با نظر موافق اعضای شورای اسلامی شهر کاشان به تصویب رسید و مقرر شد در راستای نقش نظارتی شورای اسلامی شهر بر عملکرد سازمانهای تابعه ی شهرداری نسبت به تجدید نظر دربخش هائی از متن اساسنامه به ویژه در مورد ترکیب اعضای شورا و هیئت مدیره سازمان میادین میوه و تره بار و مشاغل شهری مکاتباتی با وزارت کشور صورت گیرد.

در این نشست و در بخش تصویب کلیات سازمان میادین میوه و تره بار که با خواندن اساسنامه ی تشکیل این سازمان توسط دکتر الماسی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا همراه بود شماری از اعضای شورای اسلامی شهر کاشان از جمله مهندس سید مهدی ناظم رضوی با تأکید بر لزوم ایجاد چنین سازمانی خواستار تلاش برای استقلال مالی و درآمدزاشدن مستقل آن شد.

وی افزود: اگر کارکنان این سازمان در سود آن سهیم شوند مسلمأ این سازمان هم در آینده با ضرر و زیان مواجه نخواهد شد و باید تلاش شود تا سازمان های تابعه شهرداری بار مالی مضاعفی بر شهرداری وارد نکنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز در ادامه با اشاره به لزوم ساماندهی کشتارگاه و میدان میوه و تره بار، خاطرنشان کرد: قطعأ وجود اساسنامه و شرح وظایف پس از تشکیل این سازمان به پویائی و شفاف شدن عملکرد آن کمک زیادی خواهد کرد. علی هاشمی طاهری تصریح کرد: از آنجا که تشکیل سازمان های تابعه‌ جدید باید حداقل بار مالی را برای شهرداری داشته باشد معتقدم نیروهای سازمان جدید باید از بدنهی شهرداری انتخاب شوند.

حسین حیدریان رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: اصل تأسیس سازمان میادین میوه و تره بار و مشاغل شهری به جهت گستردگی کار کشتارگاه و میدان میوه و تره بار و لزوم ساماندهی بهتر آنها اقدام مثبتی است اما موضوع خودکفائی مالی و جذب نیرو برای این سازمان از نیروهای شاغل در شهرداری نظر کلی شورای اسلامی شهر است که باید مدنظر داشت.

وی افزود: با این حال شورای اسلامی شهر طبق وظایف ذاتی خود می تواند بر عملکرد این سازمان و در قالب کمیسیون خدمات شهری نظارت داشته باشد.

گفتنی‌ست در ادامه این نشست، شورای اسلامی شهر کاشان کلیات طرح مرکز پژوهش های شورا که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته بود را با تلفیقی از عملکرد شهرهای مشهد و اصفهان مورد تصویب قرار داد و گام بزرگی در علمی و پویاشدن نتیجه ی مذاکرات و مصوبات خود برداشت. از جمله بندهای مورد تصویب شورای اسلامی شهر کاشان در طرح مرکز پژوهش ها حضور اعضای شورا در هیئت امنای این مرکز است.

کد خبر : ۳۲۴۱۴۲