خبرگزاری کار ایران

بطور میانگین در طول یک سال

25 میلیارد تومان برای زباله های منطقه 20 هزینه می‌شود

شهردار منطقه 20 در جمع شورایاران همچنان خواستارکاهش تولید زباله های خانگی شد و بر لزوم تفکیک پسماند خشک از مبداء تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران،منصور کتانباف به دنبال بازدید های دوره ای محله های بیست گانه با حضور در سرای محله 13 آبان به طرح آسمان آبی، زمین پاک و خط سفید که بر اساس مطالعات و تحقیقات علمی و کارشناسی شکل گرفته است، اشاره کرد و گفت: سالانه حدود 25 میلیارد تومان برای جمع آوری زباله های شهری منطقه 20 هزینه می شود که با کاهش 30 درصدی تولید زباله، حدود 8 میلیاردتومان اعتبار مدیریت شهری صرفه جویی خواهد شد.

کتانباف با اشاره به نتایج اثربخش طرح زیست محیطی آسمان آبی زمین پاک، افزود: با ارائه خدمات رایگان آموزشی چهره به چهره و مراجعه حضوری به درب منازل ، میزان تفکیک پسماند خشک طی دو سال گذشته از حدود 8  به 14 درصد رسیده است.

وی کاهش آمار تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی را نیز از نتایج طرح آموزشی فرهنگی خط سفید برشمرد و ادامه داد: شورایاران و مدیران محله با استفاده از ظرفیت های سرمایه ای و مکانی محله ها از جمله مساجد و مدارس در ترویج و نهادینه شدن آموزش های شهروندی بسیار تاثیرگذار هستند.

کتانباف با اشاره به اینکه طرح های عمران شهری در منطقه 20 رشد چشمگیری داشته است، گفت: رشد اعتبارات آسفالت، توسعه ایستگاه های مترو، بهبود شرایط نگهداشت شهر و تعدد پروژه های شهری از جمله مواردی است که نشان از توسعه و آبادانی این منطقه جنوبی دارد.

شهردار منطقه 20 شکل گیری ستاد خیرین محله، توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار، توسعه کارآفرینی و توجه به مقوله آسیب های اجتماعی را از موارد مهمی برشمرد که شورایاران و مدیران محله به عنوان بازوان مدیریت شهری بایستی به آن توجه کنند.

این نشست با بیان نقطه نظرات شورایاران و مدیر محله 13 آبان ادامه یافت و شهردار و مدیران ارشد شهری منطقه 20 به بررسی مسائل و موارد مطرح شده پرداختند.

کد خبر : ۳۲۴۱۴۹