خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی

70 درصد مطالبات شرکت گاز مربوط به نیروگاه، کارخانجات و سی ان جی ها است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از مطالبه یک میلیارد و 800 میلیون ریالی از کارخانه ها، نیروگاه، پتروشیمی و اداره‌های استان خبرداد و گفت: 70 درصد مطالبات مربوط به نیروگاه، کارخانجات و سی ان جی ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، محسن عرب مقصودی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی باحضور در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: در حال حاضر شرکت گاز خراسان شمالی یک میلیارد و 800 میلیون ریال از کارخانه ها، نیروگاه، پتروشیمی و اداره ها مطالبه دارد.

وی  افزود: از مجموع این میزان مطالبه 70 درصد آن مربوط به نیروگاه، کارخانجات و سی ان جی ها است.

عرب مقصودی ادامه داد: این فرایند باعث ایجاد مشکلات زیادی در این شرکت حتی پرداخت حقوق نیروها شده است.

وی گاز رسانی به 410 روستای استان را از مصوبات سفر رهبری به استان اعلام کرد و افزود: طی این مصوبه 54 هزار خانوار روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی با بیان این که  با گاز رسانی به این روستاها میزان ظرفیت نفوذ گاز دراستان به 91 درصد ارتقاء می یابد، اجرای خط انتقال گاز صفی آباد به بام، راز و غلامان و تقویت شبکه گاز استان نیز از دیگر مصوبات سفر رهبری عنوان کرد.

عرب مقصودی گاز رسانی به 77 نقطه روستایی را از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان برشمرد و اظهار داشت: با گاز رسانی به این روستاها و بهره مندی 4 هزار و 700 خانوار دیگر از نعمت گاز شاخص بهره مندی مردم استان از این نعمت به 98 درصد افزایش می یابد.

وی یادآور شد: بااین وجود فقط تعداد کمی از روستاهای که فاصله خیلی زیاد با خط انتقال داشته و یا تعداد خانوار آن کمتر از 20 خانوار است باقی می ماند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تقویت شبگه گاز استان در شرایط مصرف زمستانی و افت فشار احتمالی را از طرح های سفر رهبری به این استان بیان کرد و افزود: 80 میلیارد ریال اعتبار نیز برای تقویت در شرایط پیک مصرف هزینه شد.

وی با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال میزان مصرف گاز یک میلیارد و 467 میلیون متر مکعب بوده است، افزود: این درحالی است که در مجموع سال گذشته 2 میلیارد و 581 میلیون مترمکعب گاز در بخش های مختلف مصرف شده است.

عرب مقصودی اظهار کرد: هم اکنون از 22 شهر استان 21 شهر استان گازرسانی شده و تنها شهر قوش خانه که به تازگی شهر شده باقی مانده که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: هم اکنون در استان 270 صنعت و هشت شهرک صنعتی نیز گاز دار بوده و گاز رسانی در 31 جایگاه سی ان جی نیز در حال انجام است.

 

کد خبر : ۳۲۴۲۰۵