خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی:

ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با بیمه سلامت مغایر قانون است

سرپرست تامین اجتماعی خراسان شمالی با ابراز نگرانی از ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با بیمه سلامت، گفت: منابع این سازمان به شهروندان و نسل آینده اختصاص دارد و ادغام منابع آن از لحاظ عرفی، شرعی و قانونی، مغایرت دارد.

سید احمد سیدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: قانونی که در 12 اردیبهشت ماه سال 83 در خصوص نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی مصوب شد، بحث حمایتی بودن وظایف و مسئولیت های تامین اجتماعی را نفی کرده است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه مهمترین دستاورد سازمان تامین اجتماعی ایجاد آرامش و امنیت اجتماعی است،بیان کرد: درصورت عدم وجودسازمان تامین اجتماعی مناقشات کارگری و کارفرمایی، اجازه توسعه، تولید و پیشرفت اقتصادی را نمی داد.

سیدی تاکید کرد: باید قوانینی تصویب و اجرا شود که با نگاه بیمه‌ای باشد و برای کسانی تسهیلات فراهم شود که در تامین منابع مالی سازمان، مشارکت پایدار داشته باشند.

وی از وجود 104 هزار بیمه شده اصلی و 11 هزار مستمری بگیر در استان خبر داد و اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در سال، 120 میلیارد تومان در استان خراسان شمالی، مستمری پرداخت می کند.

سیدی ادامه داد: این سازمان ماهیانه 3هزار و 700 میلیارد تومان به مستمری بگیران و بازنشستگان حقوق پرداخت می کند و این رقم با هزینه ای که دولت در ماه برای یارانه پرداخت می کند بسیار تفاوت دارد.

وی اضافه کرد: دولت با در اختیار داشتن منابع متعدد، اما همواره پرداخت 3هزار میلیارد تومان یارانه را به سختی و مشقت انجام می دهد.

وی تصریح کرد: بنابراین سازمان تامین اجتماعی فقط با دریافت حق بیمه که آن را نیز قانون به صورت ناقص برای سازمان تصویب کرده است، در تلاش است تا در انجام وظایف خود به خوبی عمل کند.

کد خبر : ۳۲۴۲۳۴