خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی کشور:

ضرورت توجه به ناهنجاری‌های اجتماعی به عنوان شاخص مهم عقب افتادگی فرهنگی

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی کشورگفت: ناهنجاری های اجتماعی به عنوان شاخصه مهم عقب افتادگی فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، امیر وجدانی نیا در اجتماعی هزار نفری  افسران جنگ نرم که در محل سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار شد، با اشاره به سابقه سلطه و نفوذ بیگانگان در تاریخ ایران، خاطرنشان کرد: موضوع نفوذ فرهنگی، موضوعی نیست که منحصر به انقلاب اسلامی باشد، چرا که رخنه و نفوذ فرهنگی در بین جامعه سنتی و مذهبی ایرانی همواره وجود داشته است.

وی با بیان اینکه دشمن بیکار نبوده است و عزم خود را برای آغاز عملیات فرهنگی در کشور جزم کرده است، تاکید کرد: اگر فرهنگ یک جامعه از دست برود، دیگر در آن جامعه از سیاست، علم، اقتصاد و امنیت نیز خبری نخواهد بود.

وی گستردگی و تاثیرگذاری فرهنگ و نیز وجود سلایق مختلف را عامل آسیب پذیری فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: امروز اگر در هنر، تئاتر و موسیقی عناصری داریم که نسبتی با انقلاب ندارند، ناشی از عدم توجه به حوزه فرهنگ است.

وجدانی نیا ادامه داد: تمام دنیا در تلاش است تا تفکر انقلاب اسلامی را دستخوش تغییرات کند که بسیج باید در این زمینه با نگاه فرهنگی و اسلامی خود مانع باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید زمینه تولیدات در عرصه فرهنگی برای بیگانگان فراهم شود، از هزینه های هنگفت غرب برای تولید فیلم های هالیوودی و در دسترس قرار گرفتن این فیلم ها برای افراد جامعه را یک زنگ خطر و هشدار دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی کشور خاطر نشان کرد: ناهنجاری های اجتماعی به عنوان شاخصه مهم عقب افتادگی فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی کشور، با اذعان بر اینکه نظام مادی و مادی گرایی غرب در پایان راه خود قرار دارد، گفت: تلاش های غرب برای استحاله سبک زندگی اسلامی نتیجه بخش نخواهد بود و کشور در عین حالی که مورد تهاجم همه جانبه دشمن قرار دارد، اما پیروز میدان است.

وی در خاتمه گفت: جنگ جدی است و نفوذ فرهنگی در لایه های نظام رخنه کرده است و بسیج دانشجویی کشور باید رسالت انقلابی خود را نیز در این زمینه به منصه ظهور برساند.

کد خبر : ۳۲۴۵۴۳