خبرگزاری کار ایران

تیمور قاسمی با حجت الاسلام سید هادی خامنه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد

تیمور قاسمی مدرس دانشگاه و از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در نشستی صمیمی با حجت الاسلام سید هادی خامنه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر تیمور قاسمی در این نشست که با حضور دکتر مجتبی خلیفه پژوهشگر تاریخ و عضو هیئت‌علمی دانشگاه بیرجند برگزار شد به بیان توضیحاتی درباره کتاب در دست چاپ خود پرداخت.

وی که کتاب «تاریخ احزاب سیاسی فارس» را در چهارفصل در دست چاپ دارد، بیان کرد: در این کتاب ابتدا پیشینه احزاب سیاسی ایران و سپس به اوضاع سیاسی اجتماعی فارس پرداخته شده است.

رئیس سابق دانشگاه پارس مُهر تصریح کرد و گفت: در ادامه فصل‌های این کتاب، فعالیت احزاب سیاسی در فارس بعد از شهریور 1320 تا 1342 هجری شمسی را موردبررسی قرار داده و در پایان میزان تأثیرگذاری احزاب بر توسعه سیاسی اجتماعی فارس آورده شده است.

در ادامه سید هادی خامنه‌ای مدیر موسسه پژوهشکده تاریخ اسلام، گفت: علم تاریخ و سیاست باید به‌طور واقع‌بینانه به آن دو نگاه کرد و نگارش این کتاب و مرور تاریخ احزاب در فارس به شناخت و کارکرد احزاب و همچنین به ادامه فعالیت احزاب فعال فارس در این دوره حساس و آینده، کمک بسیاری خواهد کرد.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: موسسه پژوهشکده تاریخ اسلام آمادگی دارد تا هرگونه همکاری را درزمینه چاپ این کتاب داشته باشد.

سید هادی خامنه‌ای سیاستمدار اصلاح‌طلب عضو مجمع روحانیون مبارز، نماینده مشهد در دوره‌های اول، دوم و سوم مجلس و نماینده تهران در مجلس ششم، مدیرمسئول روزنامه‌های جهان اسلام و حیات نو، دبیر کل مجمع نیروهای خط امام، مدیر موسسه پژوهشکده تاریخ اسلام است و دبیر شورای اصلاح‌طلبان بوده است.

گفتنی‌ست تیمور قاسمی چندی پیش در گفت‌وگو با هفته‌نامه ماه رویان لامرد و مُهر با انتقادات و واکنش‌های تند جبهه اصولگرایی لامرد روبرو شد.

وی از روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی اجتماعی و مدرس دانشگاه هنر شیراز و اکنون دانشجوی دکترای تاریخ از دانشگاه اصفهان است که ده‌ سال ریاست دانشگاه پارس مُهر، مدیرمسئولی ماهنامه اندیشه امروز دانشگاه شیراز، سرپرستی روزنامه افسانه لامرد و مُهر، عضویت در انجمن روسای دانشگاه‌های غیرانتفاعی ایران و هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی مُهر و... را در کارنامه دارد.

گفته می‌شود وی از کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لامرد و مُهر است.

کد خبر : ۳۲۴۵۵۲