خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه

زائران اربعین برای دریافت روادید، از طریق سایت "سماح" ثبت نام کنند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: زائران اربعین حسینی برای دریافت روادید کشور عراق تنها از طریق سایت رسمی "سماح" ثبت نام کنند.

به گزارش ایلنا در کرمانشاه، یوسف شاه حسینی در نشست ستاد اربعین استان که با حضور اعضای این ستاد و سرکنسول کنسولگری عراق در شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: تلاش برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی و تسریع در روند صدور روادید زائران ایرانی از اولویت‌های اصلی این ستاد است که با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین این کار با جدیت در حال انجام است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه رایزنی و مباحث مطرح شده با سرکنسول کنسولگری عراق در کرمانشاه را راهگشا دانست و گفت: با تمهیدات و توافقات انجام شده با کنسولگری عراق روند صدر روادید با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اظهار کرد: مجموعه استانداری آماده هرگونه همکاری با کنسولگری عراق است و با توافق به عمل آمده، سازمان حج و زیارت استان نیز امکانات مورد نیاز در جهت تسریع در روند صدور ویزا را در اختیار مجموعه کنسولگری عراق قرار می‌دهد.

شاه حسینی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این نکته که زائران اربعین حسینی برای دریافت روادید کشور عراق تنها از طریق سایت رسمی «سماح» ثبت نام کنند عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و با هدف تسهیل بیشتر در روند صدور روادید هموطنان برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلا، دولت اقدام به راه اندازی سامانه سماح با مدیریت سازمان حج و زیارت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده افراد تنها می‌توانند از طریق ثبت نام در این سامانه و دفا‌تر رسمی سازمان حج و زیارت اقدام به دریافت ویزا نمایند و از مراجعه فردی به محل کنسولگری کشور عراق در کرمانشاه اجتناب کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه ادامه داد: با تمهدیدات اندیشیده شده درخواست‌هایی که از طریق سامانه سماح ثبت شده‌اند با سرعت و شتاب بیشتری در حال انجام است.

در این نشست مشکلات و مسایل مربوط به روند صدور روادید زائران ایرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی مورد بحث و بررسی کار‌شناسی قرار گرفت و تمهیدات لازم برای تسریع در این زمینه اندیشیده شد تا این پروسه باشتاب بیشتری دنبال شود.

کد خبر : ۳۲۴۷۵۵