خبرگزاری کار ایران

سفیر صلح و حسن نیت یونیسف در بازدید از مدارس عسلویه

زیرساخت‌های مناسب آموزشی در عسلویه ایجاد شده است

سفیر صلح یونیسف به دعوت عبدالمحمد شعرانی مشاور جوان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از دو مدرسه روستایی شهرستان عسلویه استان بوشهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا بوشهر، سفیر صلح یونیسف با حضور در دبستان روستای بندو کتابخانه کلاسی این مدرسه را افتتاح کرد.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این بازدید گفت: پس از اجرای موفق طرح ۷۷ (کتابخانه دار کردن مدارس زیر ۱۰ نفر) در  سال تحصیلی گذشته، طرح کتابخانه‌دار کردن تمام مدارس چندپایه ابتدایی استان بوشهر آغاز کرده ایم و هم اکنون در 100 مدرسه روستایی اجرا شده است.

عبدالمحمد شعرانی افزود: در استان بوشهر ۳۱۴ دبستان چندپایه روستایی با ۵۷۱ کلاس درس و هشت هزار و ۳۷۲ دانش آموز فعایت می کنند و در نظر داریم ٢٣٧ مدرسه باقی مانده را تا پایان سال تحصیلی جاری کتابخانه دار کنیم.

مهتاب کرامتی که پس از بازدید از مدارس روستاهای شهرستان عسلویه در نشستی با مهندس یوسفی حضور یافته بود از نگاه و خدمات ویژه مدیریتی در سازمان منطقه ویژه پارس به حوزه کودکان،دانش آموزان و آموزش و پرورش تجلیل کرد و گفت:‌برای اولین بار بود که به عسلویه سفر می کرد و خوشحالم که در این سفر با حضور در مدارس از نزدیک با چهره هایی آشنا شدم که امید،شور و نشاط در آنها موج می زد و همه با انگیزه بسیار در حال علم آموزی بودند.

وی تصریح کرد: مدارس و زیرساخت های آموزشی مناسبی در این شهرستان احداث شده است و در این مدارس با معلمانی مواجه می شدیم که با انگیزه،خلاقیت و ابتکار بالا کار تعلیم و تربیت را برعهده داشتند که نگاه بهتر به این قشر پرتلاش در این منطقه قطعاَ‌ می تواند اثربخش تر باشد.

سفیر صلح و حسن نیت یونیسف خاطرنشان ساخت: شرکت های مستفر در منطقه ویژه پارس در کنار فعالیت های صنعتی مسئولیت های اجتماعی خود را به خوبی می شناسند که در این راستا می توان به اجرای طرح نخبه پروری و احداث مدارس متعدد توسط سازمان منطقه ویژه پارس در این شهرستان اشاره داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این نشست با تقدیر از حضور سفیر صلح و حسن نیت در عسلویه و بازدید از مدارس این شهرستان گفت : زیرساخت های آموزشی توسط صنعت نفت در عسلویه با همکاری آموزش و پرورش و سایر دستگاههای اجرایی مهیا شده است و ما همواره با نگاه ویژه به محیط پیرامونی ،‌مسئولیت های اجتماعی خود را به عنوان یک اولویت در دستور کار داریم.

 

 

 

 

کد خبر : ۳۲۴۷۶۳