خبرگزاری کار ایران

شهردار اراک

بهسازی و زیباسازی بوستان‌های شهری از برنامه‌های مهم شهرداری‌ست

بهسازی و زیباسازی پارک‌ها و بوستان‌های شهری که نقش مهمی در ارائه خدمات مناسب شهری به شهروندان و افزایش نشاط اجتماعی دارند، یکی از برنامه‌های مهم شهرداری در دو سال گذشته بوده است.

به گزارش ایلنا شهردار اراک در مراسم بهره برداری از طرح بهسازی پارک شهر و ساماندهی گورستان قدیمی اراک که عصر امروز با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد با تاکید بر این موضوع گفت: پارک شهر اراک مدت‌ها بود که به دلیل مجاورت با گورستان قدیمی و وجود محل‌هایی مخروبه، به مکانی نامناسب و ناامن برای حضور و استفاده شهروندان تبدیل شده بود و تاسف بار‌تر اینکه در این محل آرامگاه ۱۷ شهید والامقام و دو عالم برجسته به نام‌های آقا نورالدین و آقا سلطان قرار دارد که کاملا در غربت و بی‌توجهی بودند.

محمد ابراهیم عباسی با بیان اینکه اینجا یکی از مکان‌های قدیمی و مهم شهر اراک است و ار نظر فرهنگی و تاریخی اهمیت بسیاری دارد افزود: عملیات اجرایی این طرح از ۱۲ فروردین ماه سال جاری آغاز شد و پس از ۸ ماه کار عمرانی و تلاش چندین سازمان تابعه شهرداری با هزینه‌ای بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در فضایی به مساحت حدود ۶ هکتار اجرا شد و به بهره برداری رسید.

وی ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام گفت: پاسداشت تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های شهر اراک از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح بهسازی پارک شهر و محوطه اطراف آن می‌باشد که لازم است از همکاری و مساعدت همه دستگاه‌ها ی اجرایی به ویژه دادگستری، نیروی انتظامی، اوقاف و بنیاد شهید به جهت فراهم نمودن بستر لازم برای اجرای این طرح تشکر و قدردانی نمایم.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح امنیت و شرایط لازم برای استفاده از این بوستان مهم شهری فراهم شده و مردم می‌توانند از فضای عرفانی آرامگاه عالمان برجسته، آقا نور الدین و آقا سلطان نیز به بهترین شکل استفاده نمایند.

استاندار مرکزی نیز در ادامه تصریح کرد: بنده شرایط این مکان را قبل از بازسازی، از طریق گزارش دستگاه‌های اجرایی مربوطه مطالعه کرده‌ام و متوجه شرایط بسیار نامناسب و تاسف باری که وجود داشته شده‌ام.

زمانی قمی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، یکی از بهترین و پسندیده‌ترین اقدامات شهرداری را اجرای طرح بهسازی این مکان عنوان نمود و اظهار کرد: پارک شهر و مقبره دو عالم برجسته، مجاهد و بزرگ به نام‌های آقا نور الدین و آقا سلطان که از مفاخر شهر اراک و استان مرکزی هستند بخشی از شناسنامه و هویت تاریخی و فرهنگی اراک است که در کنار آرامگاه ۱۷ شهید والامقام در ‌‌نهایت غربت، بی‌توجهی و فراموشی به سر می‌بردند.

وی تاکید کرد: امروز با اقدامات شایسته تقدیر شهرداری اراک، شاهد تبدیل این مکان مخروبه و نا‌امن به محلی مناسب و قابل استفاده برای شهروندان هستیم که سبب احیای ارزش‌ها و هویت تاریخی اراک هم شده است.

کد خبر : ۳۲۵۳۱۱