خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت

برندسازی باید در کشور جدی گرفته شود

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: برای توسعه بخش تجارت می‌بایست به مباحثی مانند برندسازی، استانداردسازی کالا و توزیع مناسب بیش از پیش پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در رشت، کاظم سلیمی در نشست با مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان گیلان گفت: باید در حوزه‌های مختلف مدیریتی از نگاه سلیقه‌ای و بخشی نگری پرهیز کنیم.

وی‌ خاطرنشان کرد: برای توسعه بخش تجارت می‌بایست به مباحثی مانند برندسازی، استانداردسازی کالا، توزیع مناسب بیش از پیش پرداخته شود.

سلیمی کسب درآمدهای کلان و ایجاد اشتغال در کشورهای ثروتمند را اهمیت بخشی به درآمدهای ناشی از فروش و توزیع کالا و خدمات عنوان کرد و افزود: این بخش از فعالیت‌های اقتصادی بیشترین سهم را در تولید ناخالص داخلی این کشور‌ها بر عهده دارند.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فضای حاکم در عرصه تولید و تجارت گفت: اگر بتوانیم فضای فعلی را به نفع تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده تغییر دهیم در واقع توانسته‌ایم نقطه عطفی در این راستا ایجاد کنیم.

سلیمی گیلان را استانی توانمند در تولید و تجارت عنوان کرد و افزود: با توجه به وجود منطقه آزاد انزلی، فرودگاه بین المللی در مرکز استان، وجود بنادر بزرگ و فعال و نیز وجود واحدهای صنعتی و تولیدی و غنی بودن گیلان در تولید انواع محصولات کشاورزی و..... لازم است آماده سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای خدمات بازرگانی در گیلان بیشتر از گذشته صورت گیرد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تدوین راهبرد‌ها و برنامه‌های زیرساختی نظام تجاری و بازرگانی کشور در ۱۲ اولویت تصریح کرد: تدوین لایحه جامع نظام توزیع کالا و خدمات، توسعه و نوسازی شبکه‌های توزیع، استانداردسازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور، تهیه شناسنامه‌ای از زیرساختهای تجاری موجود در کشور و توسعه نهادهای غیر دولتی به منظور گسترش بازاریابی از جمله این راهبرد‌ها می‌باشند.

وی همچنین تقویت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و ذخیره کالا، ساز و کارهای مناسب برای افزایش خودکنترلی و ایجاد اعتماد بین دولت و بخش غیر دولتی، تدوین سند کاهش هزینه‌های مبادله در نظام توزیع، اولویت بندی به منظور سرمایه گذاری در زیرساخت‌های تجاری و تعیین نیازهای اولویت دار در استان‌های محروم برای ایجاد زیرساخت‌ها را از دیگر سرفصل‌های اساسی راهبردی دانست.

سلیمی با اشاره به اجرای طرح پایلوت این برنامه راهبردی در استان گیلان خاطر نشان کرد: راهبرد زیرساخت‌های نظام تجاری و بازرگانی کشور علاوه بر گیلان در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس و هرمزگان اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر آماده سازی و تدوین لایحه پیشنهادی زیرساخت‌های نظام تجاری کشور خواستار همراهی و همفکری مدیران بخش دولتی و خصوصی برای غنی سازی آن به منظور ارائه به مجلس شورای اسلامی شد.

کد خبر : ۳۲۵۳۳۰