خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان

حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین حسینی نشانه جاودانگی پیام عاشورا است

امام جمعه کاشان حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله‌الحسین در مراسم اربعین آن حضرت را نشانه جاودانگی پیام عاشورا اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: در حالی‌که بنی امیه و بنی‌ عباس می‌خواستند ماجرای کربلا در تاریخ محو و دفن شود، باید اکنون سر از قبر‌ها درآورند و مشاهده کنند چگونه دنیا حسینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی، از سراسر کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی به شوق زیارت حضرت‌اباعبدالله‌الحسین (ع)، میلیون‌ها عاشق با پای برهنه حرکت می‌کنند تا پاسخگوی ندای «هل‌من‌ناصر‌ ینصرنی» امام خویش باشند.

امام جمعه کاشان در ادامه خطبه‌ها با اشاره به حضور سران ۱۰ کشور صادرکننده گاز جهان در تهران و دیدار با مقام معظم رهبری، بیان کرد: در میان این دیدار‌ها، ملاقات رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین با مقام معظم رهبری مهم‌ترین این برنامه‌ها محسوب می‌شد که قریب دو ساعت به طول انجامید.

نمازی، شیوه دیدار رئیس‌جمهور روسیه با مقام معظم رهبری را دربردارنده نکات جالب و مهم دانست و گفت: در حالیکه در عرف دیپلماتیک مرسوم است پس از ورود رؤسای‌جمهور و رجال‌سیاسی به کشوری، ابتدا باید آداب و تشریفات‌رسمی برای حضور آنان برگزار شود اما پوتین ترجیح داد بدون این تشریفات سریع و مستقیم خدمت رهبر معظم انقلاب برسد که این امر بازتاب‌های جهانی به دنبال داشت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار پیرامون مسائل منطقه، اظهارنظر رئیس‌جمهور روسیه درباره استقلال و استواری ایران اسلامی و نیز متحد قابل اطمینان بودن این کشور از منظر روسیه را یادآور شد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در ادامه به دیدار ۲ هزار و ۵۰۰ فرمانده بسیج با مقام معظم رهبری و تأکید معظم‌له به خطر پروژه «نفوذ» توسط آمریکا اشاره کرد و افزود: با وجود این هشدار مقام معظم رهبری، برخی خواهان کنار آمدن با شیطان‌بزرگ هستند و تنها بازکننده گره کار نظام را آمریکا می‌دانند غافل از آن‌که ماهیت استکبار چون افعی و مار قوی است که با وجود ظاهر نرم و رنگارنگ، در باطن این مار به ظاهر زیبا، چیزی جز سم، گزندگی و کشندگی نیست.

نمازی تأکید کرد: در حالی‌که مقام معظم بار‌ها هشدار داده و توصیه می‌کنند مراقب باشید که آمریکا قابل‌اعتماد نیست اما بعضی‌ها متوجه این خطر نیستند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به استمرار جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین عنوان کرد: در حالی‌که فلسطینی‌ها مدام مورد حمله نظامیان صهیونیستی قرار می‌گیرند آن‌ها هستند که توسط آمریکایی‌ها تروریست نام‌گذاری می‌شوند.

امام جمعه کاشان با یادآوری مصاحبه جان کری مبنی بر حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر تروریست‌ها متذکر شد: از منظر آمریکایی‌ها تروریست‌ها زنان، کودکان و کهنسالان فلسطینی هستند که تنها سلاحشان سنگ است اما در مقابل رژیمی که با تانک و سلاح‌های گرم سینه جوانان فلسطینی را با گلوله‌های آتشین خود هدف قرار می‌دهد تروریست به شمار نمی‌رود و تنها از حق خویش دفاع می‌کند.

نمازی همچنین هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را گرامی داشت و به تشریح چگونگی اجرای عملیات مروارید و مقاومت رزمندگان سلحشور نیروی دریایی ارتش در این ایام پرداخت.

کد خبر : ۳۲۵۵۶۶