خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد

رشد ۶۰ درصدی آسفالت راه روستایی در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به اینکه آسفالت راه‌های روستایی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ تا ۷۰ درصد رشد داشته است، گفت: این امر حکایت از این دارد که در حوزه زیر ساخت‌ها کارهای بزرگی صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در سفر به شهرستان رودسر و در جمع مردم دهستان شوئیل بر کاهش درصد مهاجرت روستائیان از روستا به شهر تأکید کرد و افزود: دولت با تلاش برای توسعه زیر ساخت‌ها، می‌کوشد میزان ماندگاری مردم در روستا‌ها را افزایش دادده و از مهاجرت آنان به شهر‌ها بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، توسعه زیر ساخت‌ها را در منطقه پیگیری می‌کنیم تا از این طریق بتوانیم خدمات را در روستا‌ها ارتقاء بخشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اهتمام خوبی در بخش راه‌ها صورت گرفته و از ابتدای امسال تاکنون ۳۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده گفت: برای انجام این طرح‌ها، ۵۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

نجفی با اشاره به اینکه آسفالت راه‌های روستایی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ تا ۷۰ درصد رشد داشته است گفت: این امر، حاکی از آن است که در حوزه زیر ساخت‌ها کارهای بزرگی صورت گرفته است.

وی اجرای این پروژه‌ها را نویدی امیدوارکننده برای توسعه همه جانبه استان دانست و افزود: افتتاح آسفالت راه روستایی سی پل - شوئیل یکی از طرح‌های برجسته‌ای است که باعث تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم این سامان شده وقطعاً این اقدامات با اهتمام بیشتری استمرار خواهد داشت.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: برای تحقق پروژه آسفالت ۱۰ کیلومتری راه سی پل - شوئیل که ۲۵ روستا از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان حضور در جمع مردم و بازدید از مناطق روستایی را از وظایف مسئولان دانست و افزود: حضور ما در شهرستان‌ها به منظور دیدار چهره به چهره با مردم و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان انجام می‌شود و بی‌تردید در کنار طرح مشکلات، می‌توانیم گام‌های مثبت و موثری برای رفع مشکلات مردم برداریم.

وی تولیدات کشاورزان روستایی گیلان را نمادی از اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به تولیدات داخلی و این مهم در این منطقه در تولید اقلام کشاورزی همچون فندق، گل گاوزبان و دیگر محصولات متبلور شده است.

استاندار گیلان تلاش کشاورزان و دامداران در تولید را همراهی با دولت دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود روستائیان علاوه بر رفع نیازهای غذایی خود با روحیه‌ای فزاینده‌تر به تولید و عرضهٔ محصولات خود بپردازند.

وی بازگشایی راه قزوین به چابکسر را جزو آرزوهای مردم این منطقه عنوان کرد و گفت: این اقدام به توسعهٔ پایدار این منطقه کمک شایان توجهی خواهد کرد.

نجفی آینده استان و کشور در توسعهٔ همه جانبه را بسیار روشن توصیف و خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در دیپلماسی کشور صورت گرفته امیدواریم مشکلات و موانع موجود در تأمین اعتبارات حل شود.

کد خبر : ۳۲۵۶۱۴