خبرگزاری کار ایران

یک فعال سیاسی در گفت‌و‌گو با ایلنا

انتخابات در کرمانشاه باید از بحث قبیله و قوم گرایی فاصله بگیرد

یک فعال سیاسی در استان کرمانشاه گفت: مهم‌ترین و البته یکی از آفت‌های مهم انتخابات در کرمانشاه نفوذ و غلبه قبیله گرایی بر شایسته سالاری است.

افشین قهرمانی از فعالان سیاسی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه اظهار کرد: انتخابات اسفندماه سالجاری نسبت به دیگر انتخابات برگزار شده تاکنون در کشور تفاوت‌های بسیاری دارد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: یکی از مهمترین ویژگی انتخابات این دوره، این است که شرایط بین المللی ایران نسبت به دوره های گذشته از نظر دیپلماسی تغییر پیدا کرده و مجلس می تواند از پتانسیل هایش بهتر از قبل بهره ببرد.

قهرمانی در ادامه به وضعیت انتخابات در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: انتخابات در کرمانشاه همیشه نسبت به دیگر استانهای کشور، تفاوتهای بسیاری داشته است، مهمترین و البته یکی از آفتهای مهم انتخابات در کرمانشاه نفوذ و غلبه قبیله گرایی بر شایسته سالاری است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه باید افراد شایسته و مجرب وارد بهارستان شوند تا نیروهایی که از سوی قبیله و یا قوم خاصی انتخاب می شوند، افزود: در دوران چهار ساله نمایندگی به عینه می توانیم تفاوتهای نمایندگان شایسته و مجرب را نسبت به نمایندگانی که از سوی ایل و یا عشیره ای خاص انتخاب شده اند را در عملکردشان ببینیم و بی شک دود این انتخاب های احساسی مستقیما به چشم مردم و حوزه انتخابیه می رود.

وی عنوان کرد: البته در مدت زمان کوتاهی نمی توان این طرز فکر را در جامعه ای همانند کرمانشاه تغییر دهیم و مردم را به سمت انتخاب افراد شایسته و کاربلد سوق دهیم، بلکه نیازمند سالها کار فرهنگی از طریق رسانه ها و... برای تغییر این الگوی اشتباه هستیم.

کد خبر : ۳۲۶۰۰۷