خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت مازندران خبرداد

بزودی رایزن بازرگانی ایران در آستاراخان روسیه مستقر می‌شود

محمد پور گفت:با توجه به بعد مسافت مسکو با آستاراخان و وجود قوانین متفاوت در آن جمهوری نیاز به استقرار رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان روسیه ضروری می باشد.

عمران محمد پور رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان با اعلام این مطلب افزود: استان مازندران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و همجواری با دریای خزر و کشورهای cis از استان‌های مهم در توسعه مناسبات تجاری با این کشورها محسوب می شود.

وی اظهار کرد: روسیه یکی از کشورهای بزرگ و جمهوری آستاراخان روسیه با توجه به موقعیت جغرافیای بعنوان دروازه ورود به بازاربزرگ وپهناور روسیه وقطب استراتژیک وبا اهمیت حمل ونقل می باشد که راههای آبی دریای خزر را به شبکه خطوط راه آهن وبزرگراههای روسیه متصل ودر کوتاه ترین مسیر اتصال اروپا به شرق آسیا و آسیای مرکزی قرار گرفته است.

محمدپور با بیان اینکه روسیه یکی ازبزرگترین شرکای تجاری مازندران است، گفت: ما شاهد گسترش مناسبات تجاری مازندران با آستاراخان روسیه طی سال‌های اخیر بوده ایم.

وی با مهم دانستن نقش رایزنان بازرگانی مستقر درکشورهای هدف در برقراری مناسبات تجاری تصریح کرد: با توجه به بعد مسافت مسکو با آستاراخان و وجود قوانین متفاوت در آن جمهوری نیاز به استقرار رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان روسیه ضروری می باشد که پیگیری ومکاتبات مستمر با وزارتخانه صنعت، معدن وتجارت وسازمان توسعه تجارت ایران، موافقت اولیه اعزام رایزن بازرگانی به آستاراخان روسیه اخذ و بزودی فرآیند اجرایی کار انجام خواهد شد.

کد خبر : ۳۲۶۰۴۷