خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد

زمینه گسترش مناسبات تجاری لرستان و اقلیم کردستان عراق فراهم شود

محمد خاکی گفت: در این دیدار آقای بارزانی در زمینه‌ی کمک برای ایجاد دفتر بازرگانی لرستان در کردستان عراق قول مساعد داد.

به گزارش خبر نگار ایلنا در خرم‌آباد ، امروز یکشنبه نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد  در دیدار  با "بارزانی" مدیرعامل شرکت "ژول‌استون" اقلیم کردستان عراق  که در محل این اتاق برگزار شد، افزود: زمینه گسترش مناسبات تجاری لرستان و اقلیم کردستان عراق فراهم شود.

محمد خاکی در این دیدار که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان و همچنین مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی لرستان هم حضور داشتند، ضمن بیان این مطلب که آقای بارزانی در زمینه‌ی کمک برای ایجاد دفتر بازرگانی لرستان در کردستان عراق قول مساعد داده است، گفت: در این دیدار ضمن گفتگو در مورد راه‌های گسترش مناسبات تجاری اقتصادی میان لرستان و اقلیم کردستان عراق، دو تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه هم به امضا رسید.

نائب ریس اتاق خرم آباد تصریح کرد: یکی از این تفاهم‌نامه‌ها میان مدیرعامل شرکت ژول‌استون اقلیم کردستان عراق و مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی لرستان به امضا رسید که در آن دو طرف بر توسعه‌ روابط اقتصادی و نمایشگاهی تاکید کردند.

وی ضمن تاکید بر این نکته که  لرستان به واسطه‌ نزدیکی به مرزهای کشور عراق می‌تواند در زمینه‌ تامین محصولات مورد نیاز این کشور نقش مهمی ایفا کند، گفت: در حال حاضر اوضاع سیاسی کشورهای منطقه این نقش را پُررنگ‌تر از قبل هم کرده که ضروری است از این فرصت به دست آمده برای دستیابی به بازار این کشور برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

خاکی اظهار کرد: همچنین مقرر شد شرایط مناسبی برای معرفی و عرضه محصولات لرستان با نام این استان در عراق به وجود آید تا با قیمت‌گذاری مناسب، تداوم وجود بازار این کشور برای این محصولات تضمین شود.

کد خبر : ۳۲۶۱۳۴