خبرگزاری کار ایران

برندگان مسابقه تلویزیونی گنجینه تجلیل شدند

مراسم تجلیل از برندگان مسابقه تلویزیونی گنجینه در شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه اظهار کرد: در راستای کاهش پیک مصرف تابستان سالجاری و به منظور همراه نمودن مشترکین با این پرژه مهم شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با همکاری صدا و سیمای مرکز کرمانشاه اقدام به تهیه و پخش برنامه ای با عنوان مسابقه گنجینه از شبکه زاگرس کرد.

مهندس مرادی مجد در این مراسم با اشاره به اقدامات این شرکت در بهینه سازی مصرف برق در تابستان سالجاری، گفت: برای آموزش مدیریت مصرف برق و ارتقاء سطح آگاهی مردم در ساعت پیک مصرف و آشنایی هم استانی های عزیز با قوانین و مقررات مورد نیاز از قبیل حریم شبکه ها ، شرایط خرید انشعاب و ...  طی ۷۲ قسمت مسابقه گنجینه از شبکه زاگرس پخش شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه افزود: برق در گذشته بیشتر برای تأمین روشنایی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه وضعیت به گونه ای است که برق با کلیه تار و پود زندگی در هم تنیده شده و در حال حاضر انجام امورات مربوط به بخش های خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی بدون برق امکان پذیر نیست.

وی افزود: در کشور ما حدود ۹۳درصد از انرژی برق از سوختهای فسیلی تولید می شود و به ازای هر کیلووات ساعت برق تقریبا ۷۰۰ گرم گاز آلاینده در نیروگاه ها تولید و وارد محیط زیست می گردد بنابراین برخلاف آنچه گفته میشود برق یک انرژی کاملا پاک نیست.

مرادی مجد درخصوص راه های کاهش مصرف برق گفت: لامپ کم مصرف پنج برابر و لامپ ال ای دی ده برابر در مقایسه با لامپهای رشته ای مصرف برق را کاهش می دهد .همچنین استفاده از وسایل برقی با برچسب انرژی بالا،حذف وسایل برقی غیرضروری و کاهش مصرف برق در ساعات پیک مصرف در تابستان از ساعت ۱۹تا ۲۳و در زمستان از ساعت ۱۷تا ۲۱ از جمله راه های دیگر صرفه جویی و کاهش هزینه های مصرف برق می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه شاخص شدت انرژی در بخش صنعت در ایران را ۴تا ۵ برابر میانگین جهانی دانست و گفت:برای حضور و رقابت دربازارهای جهانی نیز ما باید سعی کنیم میزان مصرف انرژی برای تولید کالاها را کاهش دهیم.

مرادی مجد بیان کرد: هرچند امسال با همکاری مردم پیک مصرف کاهش یافت اما این روند باید ادامه یابد درسال آینده اگر مردم درمصرف برق صرفه جویی نکنند احتمال بروز خاموشی وجود دارد.

گفتنی‌ست که تعداد برندگان مسابقه گنجینه ۲۲۵ نفر بوده است که از این تعداد ۱۵۰ نفر مربوط به برندگان مسابقه پیامکی و تعداد ۷۵ نفر برندگان مسابقه تلفنی بوده اند که در این مراسم جوائز ۳۰ نفر از برندگان مسابقه تلفنی مستقر در شهر کرمانشاه اهداء و جوائز نقدی سایر برندگان به حساب بانکی آن‌ها واریز شده است.

کد خبر : ۳۲۶۱۷۴